Ga naar inhoud

RAM geheugen uitbreiden


HPc

Aanbevolen berichten

  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Uiteindelijk is het dan toch gelukt om de usb stick aan te maken met mijn eigen windows dvd. (Deze was vervuild, na schoonvegen lukte het wel vlot).

Ik heb de installatie gestart door rechtstreeks op setup te klikken(want volgens methode 2 van bericht 64 lukte het weer niet).

De installatie is gelukt tot bij ongeveer 30% van "Expanding Windows Files. Daarna verschijnt er volgend foutbericht:

" Kernel_stack_inpage_error"

 

Ik heb een aantal keer terug opnieuw herstart en geprobeerd om windows te installeren, maar er verschijn telkens een foutmelding.

 

Er verschijn ook soms volgende lange melding:

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. A process or threat crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated. If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer. If this screen appears again, follow these steps. 

Check to make sure any new hardwareor software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

If problem continue, disable or remove any newly installed hardware or software.

Disable BIOS options such as caching or shadowing.

If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options; and then select safe mode.

Technical information: STOP 0x000000F4 (0x00000003, 0x85433030, 0x8543319C, 0x8260B7B0)"

 

Kan deze foutmelding ook veroorzaakt worden door een mogelijk beschadigde Windows DVD? Dan probeer ik toch een andere DVD te lenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Pc kan niet opstarten vanuit een USB stick, ik heb het ook geprobeerd ahv PLoP Boot Manager (bericht 64), maar dan gebeurt er weer niets (de usb stick wordt niet gelezen) Is er geen ander programma om op te starten vanuit een usb stick, als de pc dit niet ondersteunt?

 

Ik heb het ook geprobeerd met windows 7 van een iso file die men vrij kan downloaden, en daarmee kreeg ik ook een blauw scherm, als ik vanuit windows installeer (rechtstreeks op setup klik). Met PLoP Boot Manager gebeurde er weer niks.

 

Zou het kunnen dat zowel mijn dvd als de iso file beschadigd zijn en dat ik daarom een blauw scherm krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had windows XP wel niet verwijderd en geen nieuwe partitie aangemaakt tijdens de installatie van windows 7 (zoals vb in dit filmpje te zien is vanaf ongeveer 8 min 

). Ik had het op schijf o geïnstalleerd en dan kreeg ik een bericht dat windows XP in de map "windows old" zou bewaard worden. 

Komt het misschien hierdoor dat er een blauw scherm verschijnt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een upgrade van Windows XP naar Windows 7 is niet mogelijk, je zal dan een aangepaste installatie moeten kiezen en in principe een clean instal doen.

Meer info vind je hier, Maar daar het opstarten van USB-stick hoe dan ook niet wil lukken is het misschien handig om eens rond te kijken voor een andere drive.

Zo neem ik aan dat een andere dvd met een film niet wil starten of een installatie cd van XP b.v. Dan lijkt het me een goed idee om toch een andere dvd drive te gaan proberen want zo komen we helaas niet verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle hulp tot nu toe. Uit de info om windows 7 te installeren, lijkt dit zeer snel te moeten gaan. Als ik had geweten dat het bij mij zo lang zou duren was ik er nooit aan begonnen  :-) , maar aangezien ik nu al extra RAM geheugen heb bijgeplaatst...

Muziek wordt wel afgespeeld, en de herinstallatie van windows XP van een cd was ook gelukt (bericht 69, 70).

Ik had windows 7 ook al proberen te installeren vanaf een andere DVD (geen originele, bericht 69,70). Deze DVD werd wel gelezen, maar de installatie was niet gelukt.

Misschien toch nog eens proberen met nog een andere dvd en als ook dit niet lukt zal ik een andere dvd drive proberen.

Kan ik de DVD drive van mijn laptop op mijn pc aansluiten? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb absoluut geen flauw benul wie jij hier (en op andere fora) nog allemaal wil voor je kar spannen en wie jij hier nog allemaal wil entertainen ... maar als ik het goed begrijp kom je dus in bericht #97 "doodleuk" beweren dat je niet weet hoe je Windows 7 moet installeren terwijl de handleiding voor het installeren van Windows 7 reeds werd gepost in bericht #32 ??? ...  :reddy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.