Ga naar inhoud

USB camera niet herkend


reneemettrie

Aanbevolen berichten

Het Engels is geen probleem, maar ik pruts niet graag aan het register en snap ook niet alles wat er staat.

Een backup, betekent dat "export" en doe je daarna terug "import"?.

Onder de property sheet handlers heb ik het eerste verwijderd, daar stond bij gegevens "geen gegevens", helpt niet.

Moet ik nu in die ContextMenuHandlers folder alles één voor één deleten totdat het probleem is opgelost, daarna terug de originele importeren en dan enkel datgene deleten wat het probleem veroorzaakte?

Ik vraag me af of ik niet beter een programma kan aanschaffen om het register op te schonen, vermits ik daar zelf niets van ken. Momenteel is CCleaner aan het lopen.

Best natuurlijk gratis, mag ook wat kosten als ik zeker ben dat het goed is. heb wel een bloehekel aan zo'n scanners die 500 fouten vinden en dan verder niets doen voordat je betaald hebt zonder te weten of het iets gaat helpen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik betwijfel of ccleaner dit oplost: registercleaners zijn geen slimme experts, maar treden voornamelijk op als registervermeldingen (het zijn in feite allemaal verwijzingen) de bibliothen/programma's ed waarnaar verwezen wordt niet aantreffen.

ik zou echt eerst systeemherstel proberen.

werkt dat niet dan kan je mbv de aangeboden link een werkwijze vinden, en is die niet duidelijk genoeg, google dan zelf eens met de termen 'w7 windows explorer right click crash' dan vind je wellicht iets wat meer binnen jouw intuïtie ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was het vergeten: systeemherstel idd eerst geprobeerd, hielp niet. Natuurlijk ook gegoogled, en nog dingen geprobeerd: veilige modus, andere user.

CCleaner heeft idd niets opgelost.

Is mijn bovenstaande interpretatie van je link correct:

"Moet ik nu in die ContextMenuHandlers folder alles één voor één deleten totdat het probleem is opgelost, daarna terug de originele importeren en dan enkel datgene deleten wat het probleem veroorzaakte?"

Ik denk eraan Windows 7 opnieuw te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees er voor dat de SD-kaart van je camera na een herinstall van je Windows 7 nog steeds niet goed zal herkent worden.

Volgens mij liggen de problemen niet aan de computer maar aan de SD-kaart zelf en of de camera.

U zegt zelf in bericht 7 dat u het probleem van de camera op een andere computer met Windows 7 ook niet goed werkt of wordt herkend.

Ik zou dan eerst proberen de SD-kaart te formatteren in de camera zelf, nadien wat foto's maken die niet belangrijk zijn en dan de SD-kaart proberen uit te lezen op de computer.

Lukt dat niet dan kan de SD-kaart zelf foutief zijn en kan je die misschien nog omruilen voor een ander exemplaar.

Wat de camera betreft, heb je goed de handleiding gelezen?

In welke stand moet de camera staan om via USB kabel uitgelezen te worden?

Ik hoop dat de firmware niet per ongeluk is gewist van de camera zelf of beschadigd is, in dit geval kan je beter terug gaan naar de winkel waar u de camera hebt aangeschaft en leg daar uw probleem uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het de camera is. Heb gisteren de SD kaart (in de kaartlezer omdat ik meende dat dit dan aan de PC zou worden aangepast) geformatteerd via Opslag-Schijfbeheer, als FAT 32, dat was al zo.

Nog steeds wordt de kaart alleen herkend als ze in de kaartlezer zit, en niet als ze in de camera steekt.

Vraag me af of het zin heeft een korter kabeltje te zoeken???

De handleiding is niets waard, staat bijna niets in en is vrijwel onleesbaar (ook niet op Internet te vinden). Maar eigenlijk is het toestel eenvoudig in gebruik.

Als je de camera met de PC verbindt heb je de keuze tussen "PC/Camera", die ik kies, andere keuze is "Mass Storage", werkt evenmin.

En de support is ook niks waard, heb ze al enkele keren gecontacteerd, ze zijn beleefd maar blijkbaar niet competent. Het is een Go-Pro alike uit Hongkong besteld via T-Mart. Voor de rest functioneert de camera wel goed eerlijk gezegd. En via Google kom ik hetzelfde probleem tegen bij GoPro, Nikon, Canon. De camera heeft dezelfde resolutie en functionaliteiten als de GoPro, en bovendien een LCD scherm.

Het probleem met rechter muisknop is min of meer opgelost maar een groot mysterie: als ik in de Verkenner aan de linker kant (de navigatievenster) rechts klik op item onder "Mijn Computer" crasht het programma, maar dit gebeurt niet als ik er aan de rechterkant rechts klik!!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me af of het zin heeft een korter kabeltje te zoeken???

een kabeltje voor de overdracht van gegevens met een camera is doorgaans 50 cm tot 1 meter lang, langer dan dat zou ik ook niet aanbevelen hoe langer de kabel hoe groter de weerstand.

Het probleem met rechter muisknop is min of meer opgelost maar een groot mysterie: als ik in de Verkenner aan de linker kant (de navigatievenster) rechts klik op item onder "Mijn Computer" crasht het programma, maar dit gebeurt niet als ik er aan de rechterkant rechts klik!!??

daar kan ik je moeilijk antwoord op geven en laat dit over aan de software experts van Windows, ik laat hen iets weten over dit topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt falstring voor je reacties!

Ik ben naar een winkel geweest. De verkoper vertelde dat de camera noot zal herkend worden, doordat ze in Azië en in de VS een andere indeling gebruiken dat in Europa.

Mijn camera komt uit Hong-Kong, maar zag op Google hetzelfde fenomeen bij Canon, Nikon en GoPro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.