Ga naar inhoud

Fan laptop blijft blazen


kris400

Aanbevolen berichten

De temperaturen zijn al beter maar nog steeds aan de hoge kant.

Daarom dat de fan blijft blazen.

Misschien toch eens de laptop open maken en grondig uitstoffen.

Hiervoor verwijs ik graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het stofvrij maken had ik al gedaan voor dat ik naar dit forum kwam. Veel zat er eigenlijk niet in, om niet te zeggen bijna niets.

De fan gaat eigenlijk vooral blazen als de batterij aant laden is, maar als de batterij vol is en de stekker er uit, dan wil de fan niet meer uit.

De laptop staat op een speciale standaard, misschien 1tje kopen met extra fan's er in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stofvrij maken had ik al gedaan voor dat ik naar dit forum kwam. Veel zat er eigenlijk niet in, om niet te zeggen bijna niets.

Heb je ook de heatsink (warmtewisselaar) keurig ontstoft tegen de luchtstroom in ? ... het is van groot belang dat de warme lucht niet gehinderd wordt door stof dat tussen de lamellen zit: je kan het meeste stof in eerste instantie verwijderen met een klein borsteltje / penseel, nadien dien je deze lamellen "door te blazen" met gecomprimeerde lucht tegen de luchtstroom in, dus van de buitenzijde naar de binnenzijde van de laptop.

53ec7c76883c8-heatsink.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.