Ga naar inhoud

Linux ww of gn verkeerd tijdens installatie


Aanbevolen berichten

Ik ben alles aan't printen nu.De InfraRecorden is de rw-cd nog maar eens aan 't wissen.

Ik gebruik Chrome om de lite Zorin-32 bit te downloaden.Die 650 mb zal wel uitgepakt zijn zeker(?),ik brand dat gedownloade rechtstreeks op mijn cd(4*brandsnelheid).

Als boot staat in de Bios CD Rom als eerste.Ik heb zelfs die batt van 3 volt er al uit gehad voor alles te wissen.

Windows komt zelfs piepen als de cd er niet inzit.Komt van iemand die er zeer weinig van kent en denkt dat zijn oude pc's van't werk nog veel waarde hebben(>12j).

I give it one more try.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Carambole,

Met Infrarecorder heb ik geen ervaringen.

Maar wat heel belangrijk is bij het branden van een besturingssysteem is dat er geen fouten mogen gemaakt worden, het kleinste detail kan ervoor zorgen dat de cd niet werkt.

Ik had u reeds aangeraden voor dit soort branden van besturingssystemen gebruik te maken van ImgBurn, dit programma is er speciaal voor gemaakt zodat .iso-bestanden feilloos kunnen gebrand worden op cd of dvd.

Een rw-schijfje wissen en opnieuw branden is dus uit ten boze, dat gaat nooit goed lukken, voor muziek is dat wel goed maar niet voor .iso-bestanden.

Hier kan u een filmpje zien over ImgBurn waarin u kan zien hoe een .iso-bestand te branden op cd.

http://youtu.be/f9ux2k_QSBY

Hou er rekening mee dat u het .iso-bestand in uw geval dus niet meer hoeft uit te pakken!

Start ImgBurn, selecteer het .iso-bestand, selecteer de brandsnelheid x4 en start het branden door op het brandicoontje te klikken.

Simulatie is niet nodig maar verificatie wel.

Veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer u de computer opstart met de live cd van Zorin OS 6 Lite in de cd-rom krijgt u inderdaad een blauw scherm met enkele mogelijkheden.

post-42696-1417705890,3594_thumb.jpg

Met de pijltjestoetsen van uw toetsenbord kan u nu navigeren naar:


  • [*=1]Boot the Live System
    [*=1]Boot Live in safe graphics mode
    [*=1]Start the installer directly
    [*=1]Run the memtest
    [*=1]Boot from the first hard disk

Eens u met de pijltjestoetsen hebt genavigeerd naar de juiste selectie drukt u op de enter toets van uw toetsenbord.

Als u niets doet wordt de eerste selectie automatisch toegepast en moet u op het Live bureaublad komen waarin u het systeem al kan testen en ook installeren.

Bij u is er iets fout gelopen tijdens dit proces van laden.

Wanneer dit voorvalt kunnen we proberen te laden met de ACPI uit.

U kan zien dat er een kleine zin is geschreven in het blauwe venster "Press [Tab] to edit options"

Druk op de tab-toets van uw toetsenbord en de kleine zin wordt dan een grotere zin waarin u iets kan aan toevoegen.

De tekst ziet er als volgt uit:

> /casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/custom.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.gz quit splash --

verwijder de twee minnetjes (--) en schrijf acpi=off (opgelet dit is in querty, de a is de toets q en = is de toets - )

de tekst ziet er dan als volgt uit:

> /casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/custom.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.gz quit splash acpi=off

druk vervolgens op de enter toets en wacht geduldig af.

Hopelijk kan u dan wel op het bureaublad komen.

Laat maar weten of het goed of fout loopt.

Wat ik ook graag eens wou weten zijn de specs van deze computer.

Processor:

Ram:

Grafische kaart:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je zeker dat de harde schijf de val heeft overleefd ? ... heb je ze getest ?

De pc heb ik op de grond gekieperd.De HD heb ik in een andere oude pc(Pentium III) gestoken als extra en wou er Alpine op zetten.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat ? Kan je er een foto van maken en deze posten ?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.