Ga naar inhoud

Knipprogramma: is het aantal dpi aan te passen?


Passer

Aanbevolen berichten

@ Gilbert,

Nu, in Photopaint kan ik het omzetten (en dat doe ik ook altijd) maar het zou me werk besparen moest het plaatje van het knipsel al vanzelf in 200 ppi zijn...

U kunt wel naar alternatieven freeware zoeken, dat begrijp ik heel goed.

Maar dan vergeet u het doel waarom u een andere applicatie zoekt; namelijk de mogelijkheid om afbeeldingen opslaan in een bepaalde 'formaat' (resolutie) xD

15 dagen SnagIt proberen lijkt me géén slechte idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling zou zijn dat ik een capture krijg van al 200 ppi zodat ik het direct in een document kan plakken zonder het te moeten gaan omzetten van (vb) 96 naar 200 ppi.

moest dus het knipsel van windows in 200 ppi te krijgen zijn, dan was dat direct de oplossing - vandaar mijn beginvraag.

Nu, i.p.v. een bijkomend progje te gaan installen blijf ik maar gewoon werken met het progje van Windows

Dank voor het meedenken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gilbert,

De bedoeling zou zijn dat ik een capture krijg van al 200 ppi zodat ik het direct in een document kan plakken zonder het te moeten gaan omzetten van (vb) 96 naar 200 ppi.

Wellicht is Screenshot Captor een oplossing :dontknow:

Het is free voor persoonlijk gebruik.

post-41531-1417705903,7335_thumb.jpg

Het is wel mogelijk om in te stellen, maar of het ook daadwerkelijk de dpi zo opslaat . . . :dontknow:

Ik heb ooit ermee gespeeld maar dat is lang geleden en heb nooit een free licentie opgevraagd :rofl:

post-41531-1417705903,776_thumb.png

Even testen . . . dan weet u zo xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben er even gaan loeren en hun 'stijl' komt me wat vreemd voor - alhoewel ik hun motieven wel begrijp:

Klik je op dat Get free license key, dan krijg je de vraag om op hun forum te registreren (waarop je later - naar ik vermoed via email -een key voor een jaar krijgt.)

je kan ook een key van 6 maand krijgen indien je niet op het forum wenst te registreren.

n order to encourage people to really consider making a donation, we have adopted a somewhat unusual policy for people who do not donate:

  • The free license key generated here will remove the reminder nag from the program for 6 months.
  • After 6 months the reminder will come back and you must return to this page to generate a new license key which will last for another 6 months.
  • After 1 year from your initial signup you can return to this page for a permanent non-expiring license key.

dit dus als je gaat registreren... Wel een omslachtig gedoe

als je niet wenst te registreren:

  • You are at this page because you have indicated that for whatever reason you do not wish to sign up at our forum.
  • Because of this, the license keys generated on this page are completely anonymous and last for only 60 days from the date generated (you may return here to generate new license keys to last another 60 days whenever you want).
  • Because you are choosing not to sign up at the forum you are not eligible to receive a permanent freeware license key after 1 year.
  • All license keys, no matter which type, eliminate all nag screens, and prevent our programs from ever expiring. When the license key period runs out, you will see a nag screen until you return to this page and generate a new license key.

De eerste moet je dus voor 2 x 6 maand nemen om dan pas een definitieve key te krijgen

De tweede moet je om de 2 maand hernieuwen en blijven hernieuwen en blijven hernieuwen ....

Eigenlijk - zo zouden onze noorderburen zeggen - een registratie wordt je dus wel 'in je strot geduwd' ... xD

langs de andere kant: wat let me - 'k geef hun een mailadres dat ik nauwelijks gebruik en 'k ben weg ermee natuurlijk...

(moet het nog eens laten bezinken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Passer,Zonder licentie werkt het programma ook! alleen heb ik me nooit echt verdiep in dat dpi gedoe :D

Ik heb dat programma al circa twee jaar, zonder licentie; werkt perfect.

'k heb het nog ooit van een progje gehoord dat gewoon bleef werken zonder key - mogelijk was het van dit. (??)

hoe dan ook: 'k ga 't direct eens proberen!

alleen heb ik me nooit echt verdiept in dat dpi gedoe :D
neem even de eerste link van bericht 2 door? ('k kon het nie laten... a265.gif ) aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben er al mee bezig geweest - ppi staat op 200, 't werkt makkelijk - 'k heb al ontdekt dat ik het progje niet moet opstarten maar dat het een toetsencombinatie aan windows toevoegt waarmee ik direct een plaatje kan knippen.

Alleen moet ik in het 'geknipt plaatje - popupje' dan telkens aangeven dat hij het naar het clipboard moet kopiëren.

Is dit ergens in te stellen zodat ik dat niet telkens hoef te doen?

(maar 'k heb ondertussen het knipdinges van Windows al van mijn taakbalk gehaald en vervangen door deze screenshot captor. Dank je!

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Carambole, maar bij mij dient het om zowel van sites als van tekst / grafische artikelen een snapshot te maken.

(en VLC heb ik ook in gebruik - die kan gewoon rechtstreeks, ook screenshots maken - maar dat weet je wellicht)

edit, nog even voor wie het ooit wil gaan gebruiken: voor mij werkt het makkelijk: ik heb in mijn taakbalk een snelkoppeling naar het progje. toen ik die de eerste keer aanklikte kreeg ik het beginscherm van het programma - maar dit was maar één keer.

Sindsdien, bij het aanklikken van de snelkoppeling gebeurt er ogenschijnlijk niets, alleen: als ik dan de combinatie shift/printscreen aantoets, dan krijg ik direct het 'knip-popupje' en kan gaan knippen.

Het programma hoef ik dus niet op te starten - makkelijk vind ik.

('k moet dus telkens na een reboot wel één keer op het icoontje klikken of de toetscombinatie doet het niet)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.