Ga naar inhoud

Outlook.com contacten


Amadeus1966

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, daar word je moe van. Dan kan je beter zelf verder zoeken naar een oplossing. En dat heb ik gedaan.

Allereerst heb ik gecontroleerd of die ene onbekende Skype-contactpersoon van mij misschien toch iemand was die ik wél kende.

Bij mij werden er 6 Skype contacten weergegeven, waarvan 2 met dezelfde voornaam. Peter XXXX (= achternaam) is een zwager van mij. Daarnaast stond nog een Peter zonder achternaam. Ik heb verder geen contactpersonen die Peter heten. Heb dus contact opgenomen met die zwager en gevraagd of hij zich misschien 2 keer had aangemeld bij Skype, waarvan een keer met alleen zijn achternaam. Nee, dat had hij niet en zeker niet met het pictogram (een afbeelding van een raket) die bij het Skype-contact 'Peter' stond.

Jij gebruikt zelf geen Skype en je wilt die mogelijke Skype-contactpersonen helemaal niet zien, vooral niet vanwege de afbeelding van die ene dame die wellicht aan betaalde telefoonseks doet.

Ik heb verder gezocht en een oplossing gevonden die voor mij blijkt te werken: Disable Skype integration in Outlook.com and SkyDrive ? Within Windows

Het komt erop neer dat je 1 regel toevoegt aan het hosts bestand.

Jij hebt waarschijnlijk geen moeite om Engels te lezen. Voor anderen die meelezen vertaal ik even wat je moet doen:

Klik op Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > klik met de rechter muisknop op Kladblok.

Kies 'Als administrator uitvoeren'. Beantwoord de daarop volgende vraag met Ja.

Klik in Kladblok op Bestand > Openen.

Navigeer naar C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Zie je het bestand hosts niet staan? Verander dan rechts onderaan Tekstdocumenten (*.txt) in Alle bestanden (*.*)

Als het hosts bestand geopend is, voeg je helemaal onderaan deze regel toe: 127.0.0.1 skypewebexperience.live.com

Sla het bestand op en kies dan natuurlijk dezelfde plaats om het bestand op te slaan. Je krijgt dan de melding: hosts bestaat al. Wilt u het vervangen? Klik op Ja.

Ga daarna met je browser naar Outlook.com en log in.

Klik op Personen en ... verrassing! Outlook.com geeft dan een melding dat je Skype-resultaten niet kunnen worden weergegeven:

541181930783f-Personen_die_we_hebben_gevonden_op_Skype.PNG

Je ziet dus geen namen en bijbehorende afbeeldingen meer. En dat is precies wat jij wilde. Ja toch?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

YES.....................

Geweldig, nee eerlijk waar hier ben ik heel erg blij mee.

Ik zal deze oplossing ook plaatsen op die windowssite.

- - - Updated - - -

Hier de posting en jou geposte oplossing

http://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/opeople-oother/vreemde-voorgestelde-skypecontacten/351d2383-fbf8-498b-bbe1-7cc5e77ae669

Ik hou het draadje nog even open, mocht er iemand nog vragen hebben kunnen ze hem hier inschieten ipv een nieuwe topic te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het voor jou ook werkt.

Je kunt de integratie van Skype en Outlook.com niet helemaal ongedaan maken. Het is een opzettelijke feature van Microsoft. En volgens mij zijn ze niet van plan om daar verandering in aan te brengen. Lees maar eens de boze reacties van Skype en Outlook.com gebruikers op deze website (11 pagina's lang): Can Skype be disconnected from Outlook.com ? - Microsoft Community

Maar via dat ene regeltje in het hosts bestand kun je ze wel de voet dwars zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het draadje nog even open, mocht er iemand nog vragen hebben kunnen ze hem hier inschieten ipv een nieuwe topic te openen.

@Porrelaar mijn probleem ligt beetje anders,maar ergers word ik daar ook beetje gek van!

Heb hotmail.com(outlook nu)die Skype staat er ook,op heb ook Skype gewoon,log daarin met Microsoft account, op zich niks niks abnormaal tot hier toe!

Nu komt het, dinsdag ben ik op andere locatie ben workshop Exell aan het volgen,wil toch effe mijn mails checken,login bij outlook,ineens hoor ik beetje geluid, ja had oproep op Skype!!!Skype is wel gekoppeld aan Outlook, durf die niet ontkoppelen(weet ook niet hoe)bang dat dan contacten van Hotmail verdwijnen!Ander probleem is wanneer één contact van Outlook me belt ik tweemaal op het groen icoontje van gesprek moet klikken,en dan blijven die twee skypes maar rondjes draaien!Zou je tip in #15 helpen???

mvg

p.s als het niet past in dit topic open ik wel één ander

Link naar reactie
Delen op andere sites

@fcbbrugge, ook jouw vraag gaat over de integratie/koppeling van Outlook.com en Skype. De link die ik in mijn vorige reactie (#17) plaatste, gaat expliciet over jouw probleem: Can Skype be disconnected from Outlook.com ? - Microsoft Community

Er worden daar dezelfde vragen gesteld door boze gebruikers van Skype en Outlook.com. Ik zal je direct bekennen dat ik niet alle vragen en reacties (het zijn maar liefst 11 pagina's) heb doorgelezen. Ik kreeg de indruk dat de Microsoft medewerkers bij hun antwoorden heel beleefd bleven, maar wel om de hete brij heen draaiden. Ik zag daar zelf geen goede oplossing. Maar nogmaals, ik las een en ander slechts vluchtig door. Misschien dat jij er nog wel een oplossing uit kunt vissen voor jouw probleem.

De oplossing in post #15 was echt bedoeld voor het probleem van Amadeus1966. Ik denk zelf dat die oplossing niet gaat helpen voor jouw probleem. Maar proberen kan altijd. Maak eerst even een back-up van het originele hosts bestand, voordat je er wijzigingen in aanbrengt.

Extra: je vermeldt niet welk besturingssysteem jij gebruikt. Wanneer jouw computer draait op Windows 8 en jij gebruikt maakt van Windows Defender als antivirus, dan worden aanpassingen in het hosts bestand automatisch teruggedraaid door Windows Defender. Lees in dat geval deze tips van Menno Schoone door: https://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hosts-bestand_aanpassen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord!!!

Heb Win8.1 zonder Defender,maar ga het maar laten zo als het is,zelf heb ik ook al heel veel gezocht !vind ook geen oplossing!

Skype was in elk geval veel beter vroeger,als nu met Microsoft!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.