Ga naar inhoud

Google Chrome laad de eerste pagina langzaam


Aanbevolen berichten

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
     
    CHRdefaults; 
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Brengt dit enige verbetering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kleine verbetering, hij geeft nu geen melding meer, maar het duurt alsnog lang voordat Chrome reageert.

Het gebeurt ook altijd tijdens het opstarten, misschien dat de laptop dan nog bezig is met opstarten en dat hij daarom zo langzaam of niet reageert.

Maar het opstarten duurt ook te lang, ondanks dat ik door msconfig alleen heb ingesteld dat hij Avast laat opstarten.

Vroeger (paar maanden geleden) startte hij in minder dan één minuut op, nu lijkt het erop dat hij na ongeveer 3 minuten klaar is voor gebruik en dan alsnog loopt Chrome vast.

Ik heb best wel wat snelkoppelingen op het bureaublad maar niet veel meer dan een paar maanden geleden. Ik merk ook dat Avast er altijd het langst over doet om op te starten.

aangepast door JG888
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
     
    resetIEproxy;
    resethosts;
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /flushdns en druk enter. (Let op de spatie voor de /. )

Wat is het resultaat van deze acties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Excuses voor de late reactie. Ik heb bovenstaande gedaan maar er is nog geen verbetering te zien.

In de log staat dat deze gevoelige informatie bevat en dat deze niet openbaar gemaakt moeten worden. Ik twijfel dan ook om deze log te posten, aangezien iedereen deze op dit forum kan zien.

Op de site HijackThis.nl ? Forumoverzicht is deze informatie niet toegankelijk voor onbevoegden, misschien ook handig voor deze site?

Ik heb op internet nog verder gezocht naar mijn probleem en daar werd gezegd om het volgende in te voeren in commandprompt: netsh winsock reset. Wat doet dit en kan dit helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naast Google Chrome alleen nog Firefox. Firefox is altijd al langzamer geweest als Chrome. Het opstarten doet Firefox dus langzamer maar zodra die opgestart is dan is de startpagina binnen 3 seconden zichtbaar. Hij geeft ook geen foutmelding. Dus het probleem doet zich alleen bij Google Chrome voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.