Ga naar inhoud

Heb pas Win8 en 8.1 geïnstalleerd en connectieprobleem


EYES-T

Aanbevolen berichten

Waarom gebruik je die slaapstand niet?

Het is toch handig om je PC te kunnen laten aanstaan

met een veel lager energieverbruik, niet?

Dat de slaapstand voor problemen kan zorgen bewijst deze thread natuurlijk wel..... :-)

Ik gebruik die stand niet omdat reeds vermeld er heel vaak problemen optreden bij het gebruik ervan en........ zie hieronder.

Je computer laten aanstaan met een veel lager energieverbruik en dat terwijl je hem niet gebruikt? :hmmmm:

Dan schakel ik hem liever volledig uit en verbruikt hij niks, dat is pas een laag verbruik. ;-)

Clarkie, na instructies gevolgd te hebben op die pagina gaat ie terug in slaapstand.

Maar het oorspronkelijke probleem is terug : uit slaapstand = driver werkt niet, terwijl

de gewijzigde instellingen nog steeds correct staan.... :hmmmm:

Heb je dat probleem enkel als je op Accu werkt of ook via stroomkabel?

Voer ook onderstaande uit.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarom ik de PC niet gewoon uitzet? Voor bepaalde zaken raadpleeg ik het internet tot misschien wel 20 keer per dag. Dan is die

slaapfunctie wel handig. Elke keer uitzetten en terug aanzetten is dan geen (of m.i. een slechte) optie.

Het gaat over een desktop PC, dus altijd via de stroomkabel

Hier is de URL gegenereerd door Speccy :

http://speccy.piriform.com/results/4ZSvvB2GWPtHyzPOeqieuoA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt Tools op je computer staan die ik zelf liever niet gebruik, zoals driver Booster en Driver Navigator.

Als je een Windows installatie uitgevoerd hebt ga je best de drivers voor hardware downloaden bij de fabrikant zelf.

Op welke manier ben jij aan de drivers geraakt en welke heb je geïnstalleerd?

De meest recente driver voor je netwerkkaart vindt je via deze link.

Selecteer wel nog het correcte besturingssysteem bovenaan het venster ( Windows 8.1 64 bit).

Of dat je probleem oplost?

Heb je misschien nog andere tools geïnstalleerd die voor bepaalde verassingen kunnen zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oorspronkelijke driver update inderdaad gedaan met Driver Booster.(wat is er verkeerd met Driver Booster?)

Driver Navigator, daarvan wist ik nog niet eens dat het erop stond...

Daarna heb ik,zoals hierboven ergens vermeld, het "Intel Driver Update Utility"

gedownload, en zo kwam ik op dezelfde site als die waar je me nu naartoe stuurt.

Daar had ik het probleem : als ik dat driverpakket wilde installeren en ik klikte

op " I accept the license agreement" er verder niets gebeurde, zonet terug

geprobeerd, zelfde resultaat.

Wat bedoel je met tools die voor verrassingen kunnen zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De download van de alternatieve link lukte dus wél maar als je die exe-file uitvoert wordt

Driver Navigator geïnstalleerd. Heb die dan maar eens laten scannen, die vond de bewuste driver

maar als je die wil downloaden moet je betalen....

Ik bleef het raar vinden dat als ik op de Intel-site op "I accept..."klikte er niets gebeurde.

Daarom heb ik de URL van die pagina eens gekopieerd in IE(ik gebruik Chrome) en inderdaad,

dan lukt het wél. We shall see...............

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.