Ga naar inhoud

Heb pas Win8 en 8.1 geïnstalleerd en connectieprobleem


EYES-T

Aanbevolen berichten

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hoi,

Deze week heb ik Windows 8 en ineens 8.1 geïnstalleerd.

Met Driver Booster naar recentste drivers gezocht en gevonden, hij werd als verouderd beschouwd en door een

nieuwere versie vervangen. Opgelost? Nee dus.

Je hebt Tools op je computer staan die ik zelf liever niet gebruik, zoals driver Booster en Driver Navigator.

Als je een Windows installatie uitgevoerd hebt ga je best de drivers voor hardware downloaden bij de fabrikant zelf.

Op welke manier ben jij aan de drivers geraakt en welke heb je geïnstalleerd?

Ik heb de oorspronkelijke driver update inderdaad gedaan met Driver Booster.

Komen we terug bij het begin.

Als je een ander besturingssysteem installeert moet je eerst al nagaan of de hardwarevereisten in orde zijn.

Dan zoek je op de website van de hardware fabrikant/ leverancier of er drivers aanwezig zijn voor jouw Windows versie, in dit geval voor Windows 8 (.1).

Indien bovenstaande in orde is begin je pas aan de installatie.

Jij hebt naar drivers "laten" zoeken door een stukje software, dat is naar mijn mening fout.

En misschien moet je daar ook het probleem zoeken.

De drivers voor je moederbord te beginnen met de chipsetdrivers installeer je als eerste dan volgt die voor je videokaart,..... enz.

Jouw desktop is dat een Acer emachines.....?

Indien merk computer geef dan merk, model en volledig modelnummer door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een Acer Emachines EL1870, dit kunnen jullie toch zien in de Speccy-URL die ik heb doorgestuurd, nee?

Dat "laten zoeken" is toch al lang gepasseerd : Driver Booster is verwijderd en de nieuwe drivers zijn gedownload van

de Intel-site. En via alle opkuisacties is de PC volledig clean van malware en andere rommel.

Ik begrijp dat je het in de "basis" van de PC wil gaan zoeken maar 1 ding begrijp ik niet:

Als ik de PC niet in slaapstand laat gaan, werkt ie perfect. Bewijst dat niet dat alle hard- en software

op mekaar zijn afgestemd en dat bijgevolg die slaapstand het probleem veroorzaakt? (correct me if I'm wrong... :-) )

Vandaag heb ik bvb. gans de dag aan de PC gewerkt(met tussenpozen) maar de slaapstand afgezet : geen enkel probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een Acer Emachines EL1870, dit kunnen jullie toch zien in de Speccy-URL die ik heb doorgestuurd, nee?

Dat "laten zoeken" is toch al lang gepasseerd : Driver Booster is verwijderd en de nieuwe drivers zijn gedownload van

de Intel-site. En via alle opkuisacties is de PC volledig clean van malware en andere rommel.

Ik begrijp dat je het in de "basis" van de PC wil gaan zoeken maar 1 ding begrijp ik niet:

Als ik de PC niet in slaapstand laat gaan, werkt ie perfect. Bewijst dat niet dat alle hard- en software

op mekaar zijn afgestemd en dat bijgevolg die slaapstand het probleem veroorzaakt? (correct me if I'm wrong... :-) )

Vandaag heb ik bvb. gans de dag aan de PC gewerkt(met tussenpozen) maar de slaapstand afgezet : geen enkel probleem.

Uit je manier van schrijven kan men wel iets afleiden.

In het speccy logje staat als moederbord inderdaad vermeld Emachines EL1870 maar NIET dat het om een Acer gaat.

Door te zoeken op Google kwam ik uit bij Acer, vindt je het dan niet normaal dat ik graag bevestiging heb?

Als nieuwe drivers zijn de driver voor Netwerkkaart geïnstalleerd maar niet die van het moederbord.

De installatie van de chipsetdrivers zijn wel belangrijk en die heb je voor zover ik weet NIET geïnstalleerd.

De drivers voor jouw Acer dien je in principe te downloaden van de website van Acer en niet via andere methodes.

Maar als jij denkt dat het niet hoeft laat ik het verder graag aan de andere leden over, misschien hebben zei dan nog tips.

Update: voor de drivers moet je NIET op de site van Acer zijn maar op http://www.emachines.be/ec/nl/BE/content/drivers

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.