Ga naar inhoud

Logje nakijken


Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedankt voor de informatie over Furmark. Ik heb deze net laten draaien voor een half uur en geen enkel probleem ondervonden.

HD Tune heb ik opnieuw laten scannen, maar deze keer in snelle modus. Alle 5 schijven hadden geen errors.

Ik ga nog eens proberen om een normale scan te doen van mijn HD. Maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn C schijf ondertussen toch al meer dan 6 jaar oud is. (maar rare geluidjes maakt hij niet zo veel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Asus,

ik ben sinds gisterenavond bezig met in veilige modus HD Tune te laten draaien. 3 schijven al gedaan, in totaal 17 uur en 30 min gescand, en de computer is in heel die tijd niet uitgevallen (totaal van ondertussen al 25 uur). Deze nacht ga ik de laatste 2 schijven laten scannen. Tot nu toe heb ik op geen enkele schijf damage. maar ik zal morgen pas laten weten wat het resultaat is na alle schijven te laten scannen.

Toen ik mijn computer terug opstarte daarnet in normale modus, kreeg ik 'Bootmgr ontbreekt druk op Ctrl+Alt+Del om verder te gaan'. Dus via CAD en F8 in bootdevices gekomen en mijn C schijf aangeduid.

Nu heb ik wel al opnieuw selectief opstarten geselecteerd en bijna al mijn opstartprogramma's uitgezet om te zien of het aan een van deze programma's ligt(aangezien het blijkt dat de hardware niet de fout veroorzaakt)

en gebruik ik maar 1 monitor ipv 3 (een 48", een 27" en een 24"). Momenteel staan enkel de processen Realtek, Delayed Launcher, avast en intel usb3.0 monitor klaar om op te starten.

Moet ik ook geen services uitzetten? Bluetooth support service, tablet pc input service en andere services heb ik toch niet nodig?

Edit: tijdens het schrijven van deze tekst is mijn computer opnieuw gefreezed. Ook al staan al mijn programma's af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

schijf nummer 4 deze nacht laten scannen, ook geen problemen ondervonden. Ik denk niet dat het aan de schijven ligt. Al nieuws over het speccy-logje?

Ik ben denk ik van plan om win7 opnieuw te installeren en niets van programma's van mezelf te installeren. Als hij dan nog uitvalt dan weet ik dat het hardware is zeker ...

(ik begin wel al een depressie te ontwikkelen omtrent mijn computer, werk dan toch verdorie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het speccy logje waren enkele afwijkende waarden te zien voor schijven C en F.

Daarom dat er een schijfcontrole werd aangeraden.

Deze heeft echter ook niets aan het het licht gebracht want er werden geen beschadigingen gevonden.

Wat je nog kan doen is een benchmark van de schijven om de prestaties te testen.

Start HD-Tune op en klik op de tab Benchmark.

Selecteer de gewenste schijf en start de scan.

Maak na de scan een afbeelding van het resultaat en voeg deze toe als bijlage aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Benchmarking had ik al reeds gedaan toen ik de errorscans had gedaan. Geen problemen ondervonden toen.

Ik ben van plan om gewoon een nieuwe computer ineen te steken, dan heb ik heb probleem niet meer. Ik ben het gewoon kotsbeu en ik doe mezelf nog een ongeluk zo (ik slaap niet meer, heb hoofdpijn, zoveel zorgen maken om mijn computer is niet gezond)

Enkel mijn waterkoeling, voeding en gpu (is maar 3 maanden oud) ga ik herbruiken, de rest koop ik nieuw (moederbord, cpu, ram, hd, ssd)

(waterkoeling zal zeker niet voor de freeze zorgen, voeding ook niet (voedingproblemen zorgen niet voor freezes), gpu is het ook niet aangezien tijdens zwaar gamen de computer nooit uitvalt)

Als jullie nog ideeën hebben die ik nog niet geprobeerd heb, laat ze maar weten. Maar ik denk gewoon dat een van de onderdelen van mijn computer aan het einde van zijn leven gekomen is en de rest meesleurt in de afgrond. En ipv het raadsel beetje bij beetje op te lossen en gefrustreerd rond te lopen is het mss beter om gewoon alles te vervangen waar het probleem zich mogelijk zou bevinden.

Bedankt voor de hulp tot nu toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog iets wat je kan proberen en dat is een controle op de systeembestanden van windows.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.