Ga naar inhoud

accountkeuze bij opstarten ontbreekt


falstring

Aanbevolen berichten

ben bezig een nieuwe w8.1 pc in te richten voor twee gebruikers.

beiden ingesteld als lokaal account, met wachtwoord.

standaard (zo lees ik) hoort bij een opstart het aanmeldscherm beide accounts weer te geven.

op deze pc echter niet: er wordt slechts de mogelijkheid geboden om op het laatst gebruikte account in te loggen.

dat betekent dus dat de andere gebruiker eerst dat andere account moet openen, en dan via start naar 'andere gebruker' in zijn eigen account terecht kan komen.

al geeft het in dit geval niet omdat het echtgenoten-op-goede-voet betreft, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn...

ik vind op het net geen oplossing, dus mijn hoop is op jullie gevestigd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er eentje van met administratorrechten of gaat het om twee standaard accounts?

Als je in het zoekenvenster netplwiz ingeeft en er dan op klikt krijg je het gebruikersaccounts venster.

Hoe staan daar de instellingen?

Maak je gebruik van Classic shell of andere software om Windows meer naar je hand te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt inderdaad gebruik gemaakt van classic shell.

Ik heb zelf geen meerdere gebruikers op mijn computer en al zeker geen paswoord dus kan het niet testen maar.... als je onderstaande functie eens uitschakelt wat voor gevolg heeft dat?

post-23245-1417706045,9053_thumb.jpg

Update: ik vermoed dat bovenstaande dan toch ook niet tot een oplossing leid want

How do I disable the classic start menu per user?

Open the General Behavior tab in the Settings dialog and find the checkbox "Start automatically for this user". Uncheck it.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie: zéér bedankt voor al je uitzoekwerk en leesvoer.

dat bracht me uiteindelijk richting register waar ik in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Authentication\LogonUI\UserSwitch de sleutel Enabled op 1 heb gezet.

dat was een voorzichtig beginexperiment, maar bleek meteen het schot in de roos.

mbt classic shell: daar heb ik alle instellingen zo'n beetje geprobeerd (leerzaam overigens), maar vergeefs, en dat gold ook voor de deïnstallatie van classic shell.

kortom: ik tevreden, 'klant' tevreden, en jij nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, de vreugde blijkt van korte duur....

om een of andere onduistere reden vindt w 8.1 het niet goed dat die registersleutel is aangepast, en die wordt dus ongevraagd teruggezet.

eerst dacht ik nog dat dat een effect was van de serie updates, maar windows volhardt in zijn standpunt. (gaat steeds neer de applekant op: wij bepalen wel wat goed is voor jou....)

kortom: ik heb de pc zojuist afgeleverd, en de gebruikers diets gemaakt dat ze na een herstart op het pijtje-terug naast de ene getoonde account moeten klikken om in de andere te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.