Ga naar inhoud

Importeren Contactpersonen en Mail in Thunderbird


Jopie

Aanbevolen berichten

Ik probeer in het mailprogramma Thunderbird mail en contacten te importeren vanuit Live Mail in Windows 7. Dit staat op een andere harde schijf.
Als ik nu in Thunderbird via Extra-Importeren bij Importeerassistent kom dan moet daar in een veld iets worden ingevuld (Voorkeuren etc. importeren uit:  ). Het is echter bij mij onmogelijk om dit veld te beschrijven. Wat doe ik fout?

 

 

post-28195-0-75907500-1419167466_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik die contacten al zonder Importexport tools geimporteerd. Maar met de berichten is me dat nog niet gelukt.

De instructie van die link heb ik gelezen en ik heb ook geprobeerd Importexport tools te downloaden. Ik krijg steeds het bericht "ImportexportTools 3.1 kan niet worden geïnstalleerd omdat deze niet compatibel is met Firefox 34.0.5.

Op de Mozilla site heb ik in het Forum gezien dat iemand anders dit probleem ook had en daar werd verwezen naar de site van de verantwoordelijke voor de Addon. En daarna kom je nergens terecht. Heb je een advies hoe ik het beste verder kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet compatibel met Firefox 34.0.5?  Ik begrijp die melding niet zo goed. Ja, Firefox en Thunderbird zijn van dezelfde maker: Mozilla. Maar je installeert die add-on toch niet in Firefox? Je installeert hem in Thunderbird.

 

Ga anders naar deze website: https://freeshell.de/~kaosmos/mboximport-en.html

Helemaal onderaan staat de downloadlink voor ImportExportTools (versie 3.1). Eén klik op die link, en het bestand wordt direct gedownload naar je downloadmap: ImportExportTools-3.1.xpi

 

Nadat je het bestand gedownload hebt, start je Thunderbird.

Klik in de menubalk van Thunderbird op Extra > Add-ons

Klik dan bovenaan op het tandwiel en kies Add-on installeren via bestand:

 

549865319449c-Thunderbird_add-on_via_bes

 

Je zult moeten bladeren naar de plaats waar jij die add-on hebt opgeslagen. Volg verder de aanwijzingen. Nadat de add-on geïnstalleerd is, zul je Thunderbird moeten afsluiten en weer opnieuw opstarten.

 

Ik heb dit al weer wat langer geleden gedaan: in april 2013. De add-on was toen ook al versie 3.1.

 

Of had jij het al op die manier gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.