Ga naar inhoud

dos opstart discette bij formatteren


louis14

Aanbevolen berichten

Ik wil een dos opstart schijf (geen herstelschijf) maken omdat ik een systeem wou opbouwen om low format van een drive mogelijk te maken.

Ik wil dus aan de dos disk een programmatje toevoegen om low format te doen

 

De link die staff geeft spreekt van Windows ME om in een DOS sessie te komen maar daar kan ik geen programmatje aan toevoegen.

Ik heb in die link wel andere dos.exe's gevonden die een opstartdisk creeren maar het probleem is dat ze de error geven dat ze mijn dvd drive niet ondersteunen.

Ik zit nu zonde CD's (enkel Dvd's) misschien moet ik eens proberen met CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je misschien beter Hiren's boot CD ergens downloaden en op een CD of USB-stick zetten (is een .iso bestand). 

Ik kan je geen link geven omdat dit eigenlijk een samenstelling is van software waarvan sommige onder licentie zitten. 

Ik kan je wel vertellen dat deze CD/DVD mogelijkheden heeft tot -tig hard-drive tools. Waar er vast wel één bij zit waarmee je een low-level format kunt uitvoeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de Hiren's boot CD 15.2 bevat een lowlevel format tool voor SATA drives maar ik kan dan wel niet de tool gebruiken die mijn hardisk fabrikant westerndigital voorschrijft: dat is een dos tool

Ik heb het hen al gevraagd of ik een andere tool(Seatools) mag gebruiken: dat is op eigen risico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.