Ga naar inhoud

kan windows 8.1 PC niet laten opstarten van USB of DVD (om redo backup te maken)


chrisv

Aanbevolen berichten

Hallo Clarkie

Jammer, want redo backup & recovery is een systeem onafhankelijk backup programma.

Vraag: Hoe kan je wel een systeembackup maken in Windows 8.1, of welke eenvoudige software is daar voor?(met acronis heb ik slechte ervaring)

In ieder geval dank. chrisv

Link naar reactie
Delen op andere sites

met acronis heb ik slechte ervaring

 

 

Acronis gebruik ik zelf al jaren met grote tevredenheid.

 

Gratis back-up software vindt je via onderstaande links.

 

http://www.pc-helpforum.be/topic/32136-easeus-todo-backup-free/

 

http://www.pc-helpforum.be/topic/43025-paragon-backup-and-recovery-free-2011-handleiding/

 

http://www.pc-helpforum.be/topic/21688-macrium-reflect-gratis-volledige-backup-maken-van-je-computer/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Dan kan ik je alleen nog maar als tip geven.... met goed als de pc opstart welke mogelijkheden je krijgt om instellingen aan te passen, meestal een F toets.

 

De handleiding heeft het enkel over F11 voor systeemherstel en F2 voor de UEFI firmware instelling.

Zie deze handleiding blz. 61-62

 

Hopelijk reageren er nog leden die op de hoogte zijn van de juiste procedure.

 

Maar je kon toch via een van die sneltoetsen de bootvolgorde aanpassen?

Maak er anders een foto van en plaats die in je volgende bericht.

 

Heb je al eens opgelet tijdens het opstarten van je PC wat er voor mogelijkheden op het scherm verschijnen?

 

En zoals reeds eerder vermeld hoop ik dat er iemand van de leden weet hoe het bij jouw PC wel kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo chrisv,

 

het probleem waarmee je te kampen hebt is er eentje waar ik ook al veel energie in gestoken heb. Mogelijk heb je mijn ervaringen al eens nagelezen in het topic waar asus naar verwijst.

Mijn ervaring is dat vooral de Medion pc's desbetreffend het moeilijkst te manipuleren zijn. Heb ongeveer een tiental Medion pc's die onder Win8.1 draaien in handen gehad daarvan is het met de hulp van Medion voor slechts één model (Medion: MD99095       MSN: 3001 5772) gelukt om de UEFI dermate aan te passen dat ik van een bootable DVD kon opstarten. Ik bedoel hierbij een bootable dvd die gemaakt is aan de hand van een backup programma zoals Acronis True Image, Macrium Reflect free, EaseUS Todo backup, enz. Opstarten van de door Medion meegeleverde recovery DVD is vreemd genoeg geen enkel probleem.

 

Ik heb het advies van Medion voor mezelf als volgt in een handleiding gegoten en die in mijn archief is opgeslagen

Deze luid als volgt:

  • Ga via F2 naar de UEFI
  • Ga naar het tabblad “Boot” en zet “Launch CMS” op Enabled.
  • Ga naar het tabblad “Security” en zet “Secure boot management” op Disabled.
  • Sla de nieuwe  instellingen op.

 

Nu kun je tijdens de opstart van de pc door op de F10 toets te drukken het Boot-menu oproepen. Indien er een bootmedium (CD, DVD, USB stick) geladen is, dan is dat in het menu opgenomen en kun je er met de pijltjestoets naartoe. Klik op enter om vanaf het gekozen medium op te starten.

 

***

 

Het is het proberen waard of het voor uw pc ook lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.