Ga naar inhoud

'eindpunttoewijzer heeft geen eindpunten meer beschikbaar'.


HarrieH

Aanbevolen berichten

Mijn avast wil opeens niet meer starten. Bij het uitproberen van onder delen ervan , start snelle scan, komt de mededeling "eindpunttoewijzer heeft geen eindpunten meer"
beschikbaar'.
 
In de services staat avast op uit en als ik het daar aan wil zetten krijg ik de mededeling dat ik niet over de rechten beschik. Bij meerdere services blijkt dit ook het geval te zijn. Terwijl alles wel naar behoren geinstalleerd lijkt te zijn.
Ik gebruik windows 8.1. Een account met beheerdersrechten. Laptop van asus. u500v. ssd 256gb
 
Geschiedenis die misschien van belang kan zijn: probleem ontstond bij het verhelpen van een blauw scherm, dat leek te ontstaan bij updates van asus-elementen, waaronder live update van asus en asus webstorage. De mededeling op het blauwe scherm was een ogenblik geduld alstublieft. Achter en rond het blauwe scherm was wel een smalle rand van  het buraublad zicht baar. Geopende programma's bleven achter het blauwe scherm zitten. In veilige modus verdween het blauwe scherm. 
tot 2x toe was het scherm even verdwenen, maar keerde bij opnieuw  opstarten terug. De eerste keer lostte ik het op door een herstelpunt te gebruiken. Maar het keerde toch na een paar keer opnieuw opstarten terug. Bij het volgende blauwe scherm bleek er geen bruikbaar herstelpunt meer te vinden. Er was er nog 1 die niet meer goed werkte en werd afgebroken. De laatste keer dat het verdween werd een mededeling van one-drive update leesbaar in het blauwe scherm. 
 
Om te kijken wat er aan de hand was heb ik advanced systeem care free 8 scan gedraaid en daarin ook gekeken naar de services en opstartprogramma's. Waar ik ontdekte dat avast en andere programmaonderdelen van windows niet meer gestart kunnen worden door gebrek aan rechten, terwijl ik die rechten volgens mijn account wel heb.
 
Op dit moment draait ook een scan--tergend langzaam, van housecall van trend-micro.Kortom er lijkt meer aan de hand dan 1 probleem, maar de 1e vraag is: hoe werkt het met die eindpunten die niet zichtbaar zijn? Op avast kan ik in de fora daar niets over vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen eerst al een controle uitvoeren op eventuele aanwezigheid van malware.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De experts zijn verwittigd, zodra ze online komen helpen ze je verder. 

 

Ik wil hier ook nog even vermelden dat software zoals advanced systemcare niet direct tot mijn favorieten behoord zulke software zorgt wel eens voor problemen in plaats van problemen op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6};c
LiveUpdateSvc;s
C:\Program Files (x86)\IObit\LiveUpdate;fs
C:\WINDOWS\tasks\ASC8_SkipUac_Admin.job;f
C:\WINDOWS\tasks\Uninstaller_SkipUac_Admin.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{BA0C978D-D909-49B6-AFE2-8BDE245DC7E6}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
C:\ProgramData\{BAF091CA-86C4-4627-ADA1-897E2621C1B0};fs
C:\ProgramData\AskPartnerNetwork;fs
C:\Program Files (x86)\AskPartnerNetwork;fs
C:\ProgramData\APN;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg braaf je aanwijzingen Kape. Dus bij deze de log-bijlage en alvast bedankt. 

Ik zie in de log dat er heel wat verwijderd is. Hopelijk niet al mijn opgeslagen wachtwoorden van webpagina's.

Ik krijg ook nog steeds de melding over de eindpunten die niet gevonden worden. Stel je voor dat 2014 geen eindpunt meer had gevonden.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg braaf je aanwijzingen Kape. Dus bij deze de log-bijlage en alvast bedankt. 

Ik zie in de log dat er heel wat verwijderd is. Hopelijk niet al mijn opgeslagen wachtwoorden van webpagina's.

Ik krijg ook nog steeds de melding over de eindpunten die niet gevonden worden. Stel je voor dat 2014 geen eindpunt meer had gevonden.........

zoek-results 1 harrieh.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.