Ga naar inhoud

Melding in e-mail


syrietje

Aanbevolen berichten

Je Java software is verouderd.

Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er zit wel degelijk malware op de PC ... daarvoor mag je het volgende doen:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113};c
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
"mbot_be_4"=-;r64
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo ... dan mag nu de volgende stap doen:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK
Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

CCleaner en AdwCleaner werken op verschillende vlakken.

CCleaner haalt enkel de ongeldige en verouderde sleutels uit het register terwijl AdwCleaner de malware aanpakt in het register en op andere plaatsen.

 

Je kan beide cleaners zonder problemen naast elkaar hebben en je hoeft CCleaner niet te verwijderen.

 

Je kan dus gerust de instructies van Kape uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

# AdwCleaner v4.109 - Rapport aangemaakt 25/01/2015 op 11:38:45

# Laatste Update 24/01/2015 door Xplode

# Database : 2015-01-24.4 [Live]

# Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)

# Gebruikersnaam : Rita - RITA-PC

# Gestart vanuit : C:\Users\Rita\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\5R3OQX1G\adwcleaner_4.109.exe

# Optie : Verwijderen

***** [ Services ] *****

***** [ Bestanden / Mappen ] *****

***** [ Taken ] *****

Taak Verwijderd : LaunchSignup

***** [ Snelkoppelingen ] *****

***** [ Register ] *****

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{C26644C4-2A12-4CA6-8F2E-0EDE6CF018F3}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Applications\ilividsetup.exe

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Record\{2009AF2F-5786-3067-8799-B97F7832FDD6}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Record\{425E7597-03A2-338D-B72A-0E51FFE77A7E}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Record\{915BB7D5-082E-3B91-B1E0-45B5FDE01F24}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Record\{FB2E65F4-5687-33EF-9BBF-4E3C9C98D3B9}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{1AA60054-57D9-4F99-9A55-D0FBFBE7ECD3}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{459DD0F7-0D55-D3DC-67BC-E6BE37E9D762}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{4E6354DE-9115-4AEE-BD21-C46C3E8A49DB}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FC073BDA-C115-4A1D-9DF9-9B5C461482E5}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{A2D733A7-73B0-4C6B-B0C7-06A432950B66}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{C4C4F1F4-3074-4CB6-9FB8-0A64273166F0}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{7C3B01BC-53A5-48A0-A43B-0C67731134B9}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{0ABE0FED-50E7-4E42-A125-57C0A11DBCDE}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{F34C9277-6577-4DFF-B2D7-7D58092F272F}

Sleutel Verwijderd : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{4E6354DE-9115-4AEE-BD21-C46C3E8A49DB}

Sleutel Verwijderd : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{FC073BDA-C115-4A1D-9DF9-9B5C461482E5}

Sleutel Verwijderd : [x64] HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{82024F98-F9FB-47F4-860F-887E41883C9D}

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\BABSOLUTION

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\DataMngr

[#] Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\DataMngr_Toolbar

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\ilivid

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\InstallCore

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\lollipop

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Optimizer Pro

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\Softonic

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\SweetIM

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\systweak

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\torch

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\TutoTag

Sleutel Verwijderd : HKCU\Software\AppDataLow\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\{3A7D3E19-1B79-4E4E-BD96-5467DA2C4EF0}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C}

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\DataMngr

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\iLividSRTB

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\SweetIM

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\systweak

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\torch

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Tutorials

Sleutel Verwijderd : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Search Results Toolbar

Sleutel Verwijderd : [x64] HKLM\SOFTWARE\DataMngr

Sleutel Verwijderd : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\649A52D257CA5DB4EAAE8BA9EB23E467

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17496

-\\ Google Chrome v

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [4620 octets] - [25/01/2015 11:35:14]

AdwCleaner[s0].txt - [3929 octets] - [25/01/2015 11:38:45]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt - [3989 octets] ##########

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder Chrome via configuratiescherm - programma's.

 

Kijk dan in de map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\Application
of  C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\User Data

Als je daar het bestandje first run ziet, mag je dat verwijderen.

Daarna kan je Chrome weer installeren en zou je een "propere" versie moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb reeds veel eerder Google Chrome verwijderd via het configuratiescherm - programma verwijderen. Het enigste wat er nog opstaat met het woord "Google" is Google Earth and Google toolbar for Internet Explorer.

Als ik via de C naar "Gebruikers" ga, daarop klik zie ik 3 mappen, "openbaar" "x mijn naam" en "updatusUser", in alle 3 van deze mappen zitten zo goed als alleen "lege mappen".

Ik heb Google Chrome verwijderd omdat ik steeds meldingen kreeg wanneer ik mails wou maken/versturen (vroeger hotmail.be, nu outlook.com.) "Er is iets fout gegaan. Vernieuw je browser of sluit de browser en meld je opnieuw aan". Eender wat ik doe, deze melding komt steeds terug !  Nochtans kan ik wel gewoon mailen. Als ik "vernieuw" aanduid de volgende boodschap : "Outlook.com kan dit verzoek niet uitvoeren. Microsoft kan contact opnemen met gerapporteerde problemen." 

Dus het blijft dus onveranderd na alles wat ik hier al heb opgevolgd :

Google Chrome = probleem met steeds terugkerende melding bij e-mailen

Internet explorer = regelmatig terugkerende melding "IE werkt niet meer, wordt afgesloten, ...".

Hopeloos ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.