Ga naar inhoud

Vostaran verwijderen


Aanbevolen berichten

Hallo.

Misschien moet ik het als nieuw probleem aanmelden, maar sinds de aktie van gister kan er

op deze pc geen mail meer geopend worden. 

Ik kan niet vinden hoe dat komt.

De mailbox opent wel , maar de mailtjes zelf niet.

Is hier iets over bekend.

Ik zal het ook nog als nieuw probleem aanmelden.

vr.gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb systeemherstel gedaan naar vorige punt. Dat heeft de pc gemaakt aan het eind van de Verwijderaktie.

Mag niet baten helaas.

Mail alleen te lezen via webmail. Heel lastig.

Helaas heeft onze vriend geen eerdeer herstelpunt. Dat wordt dus ook eens tijd.

Misschien wordt het tijd dat er eens iemand naar kijkt, die er meer verstand van heeft dan ik.

En dat is blijkbaar al gauw.

Mocht u nog een idee hebben, hoor ik het graag.

Ik moet zeggen, dat de moed mij een beetje in de schoenen begint te zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder vind je de procedure om je live mail gegevens veilig te stellen voor de herinstallatie.

 

 

Windows Live Mail
Windows Live Mail (onderdeel van de Windows Essentials) slaat de database met e-mailberichten, agenda en RSS-feeds standaard op in de map C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail en de contactpersonen in de map C:\Gebruikers\ inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Live\Contacts (en dan met name in de verborgen systeemmap Default\DBStore). Elk e-mailbericht, agenda-item, contactpersoon of RSS-feed wordt afzonderlijk opgeslagen, er is dus geen sprake van slechts één databasebestand. Maak een back-up van de mappen Windows Live Mail en Windows Live\Contacts door deze met behulp van de Windows Verkenner te kopiëren naar een veilige locatie. De back-up kan na herinstallatie van Windows en Windows Live Mail weer worden teruggezet. Het is echter beter Windows Live Mail (blauwe knop, Opties, Mail, tabblad Geavanceerd, knop Onderhoud, knop Archiefmap) te laten verwijzen naar een databasemap op een andere partitie, zeker wanneer er nog een systeemback-up gemaakt gaat worden. De database kan eventueel ook vanuit Windows Live Mail zelf worden geëxporteerd (blauwe knop, E-mail exporteren, E-mailberichten).

 

BLOKKERINGSREGELS WINDOWS LIVE MAIL VEILIGSTELLEN

 

Met Windows Live Mail kunnen blokkeringsregels worden opgesteld om afzenders te blokkeren (spamberichten) dan wel toe te staan (gewenste berichten die door het spamfilter worden tegengehouden). Blokkeringsregels worden aangemaakt via tabblad Bericht, Ongewenste e-mail, Afzender toevoegen aan de lijst met geblokkeerde afzenders en worden opgeslagen in de volgende registersleutel:
HKCU\Software\Microsoft\Windows Live Mail\PerPassportSettings\...\Junk Mail

Door deze registersleutel met de registereditor te exporteren (Bestand, Exporteren), wordt een back-up van deze blokkeringsregels gemaakt. Na een herinstallatie wordt de back-up gemakkelijk weer teruggezet door op het aangemaakte REG-bestand te dubbelklikken. Aangemaakte berichtregels (tabblad Bericht, Regel maken op basis van bericht) kunnen ook worden veiliggesteld, en wel door de volgende registersleutel te exporteren:
HKCU\Software\Microsoft\Windows Live Mail\Rules

 

 

Bron: https://www.schoonepc.nl/instal/backup.html

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezi,

Ik heb het bovenstaande niet meer aangedurfd.

Was bang dat er nog meer zou mis gaan.

We hebben de pc door een bevriende hobiist laten

nakijken en opschonen.

Live mail er ook weer nieuw op en alles werkt weer

perfect.

Nogmaals bedankt voor alle goeie tips en het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.