Ga naar inhoud

nieuwe partitie op externe HD van laptop


Jozef Van Mol

Aanbevolen berichten

Met externe HD bedoel je gewoon een (klassieke) externe  - die je dus aan je laptop aankoppelt?  (vermoed van wel)

 

Zelf werk ik in dat geval Minitool partition, dit is de link voor de freeware uitvoering: http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

 

(nu heb ik niet met zekerheid gevonden dat die ook externe aankan, maar normaal wel - kan iemand dit bevestigen of tegenspreken?)

 

edit:  "Functions include: Functions include: Resizing partitions, Copying partitions, Extend partition, Split partition, Copying disk, Create partition, Delete partition, Format partition, Convert partition, Explore partition, Hide partition, Change drive letter, Set active partition, Partition Recovery.
 

Hij doet het dus :)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk nooit met partities op een externe HDD.

Je kunt toch alles onderbrengen in afzonderlijke mappen. Op die manier benut je je harde schijf optimaal.

Indien je gaat partitioneren dan stel je op een gegeven moment vast dat een bepaalde partitie te klein is geworden terwijl andere partities nauwelijks aangesproken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Droske wat is er mis met partitioneren?

Clarkie zijn tool is goed, gebruik zelf ik aomei partition,maar maakt niet uit.

Vind het toch handig,mijn externe HDD is ook in twee, eentje voor films ook met mappen natuurlijk zo als VOB/ISO/en...

Tweede is muziek concerten ,moet ik niet teveel bladeren in mediaplayer.

Koppel je HDD aan pc zie je toch hoeveel schrijf ruimte er nog is toch ;)

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je toch geen partities voor nodig.

Een map voor Films. Een map voor VOB, ISO, enz.

Ik hoef slechts van een schijf (partitie) de ruimte in de gaten te houden en moet nooit schuiven met partities omdat de ene te groot en de andere te klein zou uitvallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KLopt, maar partities kan je afzonderlijk gaan clonen,synchroniseren, defragmenteren, laten checken met virusscanners en zo. Dat kan je met een vollledige schijf ook, maar dat vraagt dan telkens meer tijd.

 

Ieder kiest wat hij of zijn voor zichzelf het best is toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het volledig met je eens clarkie. De topic opener geniet voorrang.

Dat had ik vanmorgen al in mijn antwoord willen opnemen maar ben het inderhaast vergeten. Moest dringend van huis en wilde toch nog even reageren.

Ik zit overigens de volgende dagen krap in de tijd, maar hoop toch nog eens, op een passend moment, verder van gedachten te wisselen over het inrichten van een externe harde schijf.

We wachten dus nu op een reactie van Jozef Van Mol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt, die partitie aanmaken met jullie opgegeven software zal wel lukken. Weet niet of jullie dat kunnen aanpassen maar een mail op mijn adres hoeft niet zo, ik kan ook niet alle dagen mijn mailbox openen dus moest het kunnen mag je dat annuleren en ga ik wel zoals vroeger rechtstreeks op de site kijken op de reacties. Nogmaals dank, grtjs Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of jullie dat kunnen aanpassen maar een mail op mijn adres hoeft niet zo, ik kan ook niet alle dagen mijn mailbox openen dus moest het kunnen mag je dat annuleren en ga ik wel zoals vroeger rechtstreeks op de site kijken op de reacties. Nogmaals dank, grtjs Jos

 

 

Bovenstaande dien je zelf uit te voeren door op het tandwiel boven de pagina te klikken dan ga je naar  mijn instellingen-> melding opties.

 

 

post-9560-0-41077100-1421941369.png

 

Probleem is verder opgelost dan gaat hier een slotje op.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.