Ga naar inhoud

Qihito 360 Internet security


Gast

Aanbevolen berichten

Wie heeft er ervaring met Qihito 360 Internet Security?

 

Verwijzend naar het Duitse AV-Test bestempelt gratissoftware.nl deze als de beste gratis AntiVirus.

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik deze eens geïnstalleerd op een Windows XP Prof. Het programma is (nog)niet compatibel met Windows 10 (previeuw).

Ik moet zeggen dat de layout me buitengewoon goed bevalt. Over de functionaliteit kan ik me nog niet uitspreken.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet zijn "Qihoo" 360 Internet Security.

Ik heb deze staan op een testcomputer en inderdaad het uitzicht ziet er goed uit, simpel en duidelijk.

Wat de instellingen betreft heb ik enkel de wekelijkse automatische scan aangepast.

Verder heb ik alles laten staan zoals ze standaard geïnstalleerd werden.

 

Heb jij bepaalde instellingen veranderd?

Zo ja, welke en waarom?

 

Vooral die zandbak "Sandbox" is wel interessant vind ik.

Heb deze al eens getest en ziet er echt goed uit.

Je kan er een programma in installeren, proberen/testen/gebruiken zonder dat er iets in je reguliere register wordt geïnstalleerd.

Bevalt het je niet - gewoon uit de zandbak verwijderen.

Bevalt het je wél, gewoon laten staan in de zandbak, je kan het dan later nog eens gebruiken.

 

Idem aangaande "functionaliteit" ??? Afwachten.

Volgens verscheidene "reviews" zou Qihoo nogal gevoelig zijn voor "false positieven"???

Ondoordacht verwijderen schuilt dan om het hoekje, oppassen dus, voor niet al te ervaren gebruikers!!!

 

Er bestaat ook een "Qihoo 360 Total Security": http://www.360totalsecurity.com/

Zou die wel eens op een tweede testcomputer willen installeren om de verschillen te zien.

 

Heb jij andere ervaringen, dan hoor ik dat graag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Calvus, welkom op het PCH forum !

 

 

Het moet zijn "Qihoo" 360 Internet Security.

Tja, bij mij is het Qihito hoor.

post-22140-0-38397900-1423140356.jpg

 

Maar ik geef toe dat je her en der ook de naam Qihoo tegen komt.

Voorlopig heb ik slechts één aanpassing gedaan aan de standaard instellingen. Zo heb ik bij Settings/General/Advanced “Scan rootkit” aangevinkt.

 

 

360 Total Security heb ik inmiddels op mijn Windows 10 preview geïnstalleerd.

 

Het is niet mijn ding. Veel te uitgebreid naar mijn zin.

Men kan daar over discussiëren maar ik ben er geen voorstander van dat een beveiligingsprogramma zich gaat inlaten met tools als Speedup en Cleanup.

Verder is er nog een "Toolbox" dewelke de volgende tools bevat:

  • Patch Up, waarmee naar Security updates (Windows, etc.) gezocht wordt.
  • Sandbox. Wat dan wel een nuttige tool is.
  • System Backup Cleaner. Ter verwijdering van "Niet meer in gebruik zijnde driver backup bestanden" en "Niet meer in gebruik zijnde systeem backup bestanden".

De optie Full Check bundelt Speedup, Virus scan, Cleanup en Wifi Security Check.

 

Verder heb je de mogelijkheid om de Bitdefender en de Avira engine te laden. En dat is dan toch niet niks.

 

Ziehier een aantal screenshots:

post-22140-0-17093300-1423142761_thumb.j

 

post-22140-0-89395600-1423142761_thumb.j

 

post-22140-0-50572900-1423142762_thumb.j

 

post-22140-0-15921300-1423142763_thumb.j

 

post-22140-0-75034200-1423142763_thumb.j

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat Qihoo goed scoort kom vooral door de aanwezigheid van de eniges van Bitdefender en Avira, zonder zou het nooit deze scores in de diverse testen kunnen behalen.
Zelf heb ik over Qihoo nog vele bedekingen en dat met name over hun bedrijfsvoering, diverse berichtgevingen in de media zijn immers niet bijster positief te noemen.
En dan met name privacy, maar ook vreemde partijken in diverse testen werken niet echt in hun voordeel.

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=363&t=14662

 

Op de bovenstaande link zie een verzameling van dit soort vreemde praktijken, voor mij is dat vooralsnog een reden om dit pakket niet te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u Maxtar.

Ik ben er nu wel van overtuigd dat het althans nu nog niet het moment is om voor die Chinese AV te kiezen. Afwachten hoe één en ander verder evolueert.

Er zijn nog voldoende alternatieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.