Ga naar inhoud

vreemd gedrag pc


chris123

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is vaker dat Crucial met dit soort problemen kampt, en dan heb je eigenlijk weinig keuzes.

Zo is er ook niet te werken met je pc, de kans bestaat altijd dat zowel een update van een BIOS of firmware van een SSD mis kan gaan om wat voor redenen dan ook.

Maar je kan wel zorgen dat de kans dat het mis kan gaan zo klein mogelijk is als je een goed werkende pc gebruikt.

Zelf heb ik hier een aparte pc voor ingericht waar ik enkel dit soort dingen op uitvoer, als je pc nog goed zou werken is de kans klein dat het mis gaat maar aan je uitleg kan ik opmaken dat dit niet het geval is.

Zelf is het me nog nooit gebeurt dat een firmware update fout is gegaan, maar ook al ben je er vertrouwd mee er zijn altijd factoren die je niet kan beïnvloeden en voor alles is een eerste keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mja soms, zoals nu, draait hij als normaal.

gisteren bv heb ik er de hele avond videos op gekeken, even een spel getest en ook toen crashte hij niet. het is vooral het opstarten dat precies vaak misgaat.

 

wat ik eigenlijk bedoel met stel dat de update faalt, kan ik dan nog in windows of is het dan gewoon compleet om zeep? (maw nieuwe schijf kopen & volledige nieuwe windows erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm ik wil het graag nu zelf proberen :-) maar het blijft riskant.

ik ga iets af spreken met de vriend in kwestie en het probleem proberen te verhelpen.

indien ik daarna nog problemen heb laat ik het zeker horen.

 

hoe dan ook bedankt voor de hulp.

aangepast door chris123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de firmware te installeren moet ik eerst het biospasswoord verwijderen las ik. Nadat dit gedaan hebben(in bios blanco password ingevoerd en kreeg de boodschap password cleared of iets dergelijks) Nu geraak ik niet verder dan 'invalid password' bij opstart. Het oude password werkt ook niet. Ik kan mezelf wel doodslaan nu. Heb de cmos battery al meermaals verwijderd en tot halfuur toe gewacht, en geen succes.

Miss doe ik iets verkeerd?

De jumper methode vind ik wat riskant daar ik niet goed weet welke deze juist is.

Iemand tips aub? Heb ze nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet gans het topic gelezen!!!Gewoon het laatste!!!

 

Heb de cmos battery al meermaals verwijderd en tot halfuur toe gewacht, en geen succes.

Dit is niet lang genoeg,ook ontkoppel alles van je pc ,zo als harde schijven/Ram latjes/muis/toestenbord/externe dingen!!Gewoon alles.

Jumper mag je zeker versteken kan echt geen kwaad!Die jumper is meestal onder de Cmos,iets met drie pinnen!Laat pc zo eens ne ganse nacht/dag rusten!

Koppel alles terug aan,wie weet??

Succes....

mvg

aangepast door fcbbrugge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.