Ga naar inhoud

vreemd gedrag pc


chris123

Aanbevolen berichten

beste mensen,

 

ik heb een probleem met mijn computer en zoek hierbij hulp.

 

sinds vorige nacht merkte ik op dat mn pc zich vreemd gedraagt.

werkt traag, wil niet afsluiten, start soms terug op ipv aan te melden enz.

 

nu heb ik vandaag verschillende scans uitgevoerd met oa. antimalware bytes, avast, superantispyware, windows defender.

resultaat daarvan was bij antimalware bytes een trojan.virtool.

ik heb ook een systeemherstel uitgevoerd en sindsdien is de pc niet meer op vreemde moment gecrashed of heropgestart.

momenteel werkt hij dus terug 'normaal'  fingers crossed...

 

---

 

nu, het probleem dat ik niet kan oplossen is het volgende: soms als ik de pc opstart, merk ik plots dat de 'aero bureablad' instelling niet meer werkt, en vervangen is door de klassieke blauwe balk. krijg dan ook de boodschap: beheer van bureaubladvensters werkt niet meer..

heb al zitten googlen naar dit probleem, en het zo proberen oplossen maar tevergeefs.

zou het misschien iets met de videokaart/drivers/.. kunnen zijn? 

 

ook mischien niet onbelangrijk om weten is dat ik tegenwoordig vaak de 'helaas-melding' krijg bij google chrome ...miss puur toeval maar vind het toch vreemd.

 

 

ik hoop dat iemand raad weet.

 

alvast bedankt, chris

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6};c
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\ConduitFloatingPlugin_lcnnhcneegeeojhgpfijnlnocjdmlaon]r
CHRdefaults;
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce];r
"20150107"=-;r
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Deep Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

update;

 

wou even mededelen dat ik tussen het heropstarten en freezen door soms ook vervolgens deze boodschap te zien krijg :

(verder is me opgevallen dat het RAM-metertje altijd +-30% aangeeft..)

 

'Windows is onverwachts afgesloten en vervolgens hersteld.'

 

Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
  Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
  Landinstelling-id: 2067
 
Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode: 50
  BCP1: FFFFF0A0208915B0
  BCP2: 0000000000000000
  BCP3: FFFFF800030099CC
  BCP4: 0000000000000007
  OS Version: 6_1_7601
  Service Pack: 1_0
  Product: 256_1
 
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  C:\Windows\Minidump\022315-3322-01.dmp
  C:\Users\Beast\AppData\Local\Temp\WER-12823-0.sysdata.xml
aangepast door chris123
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.