Ga naar inhoud

Problemen vastellen op de computer


matsVD

Aanbevolen berichten

Hoi

 

Vandaag liep mijn pc ineens vast, ik heb vanalles geprobeerd maar kreeg geen reactie.

Ik heb dan maar mijn pc uitgeschakeld met de uit-knop en een tijdje gewacht.

Toen ik dan een uurtje mij pc terug probeerde op te starten moest hij heel lang laden. Dan kwam er ineens 'problemen vastellen op de computer' op dit is nu al bijna een uur. 

Kan iemand mij helpen.

 

Alvast bedankt

matsVD

aangepast door matsVD
Link naar reactie
Delen op andere sites

Liep de computer vast tijdens het gebruik van bepaalde software, welke?

Of werden er updates uitgevoerd?

 

Het gaat blijkbaar om een laptop (Sony Vaio) ? Kan je ook het modelnummer vermelden in je volgend bericht!

 

Ben je in het bezit van een Windows 8.1 installatieschijf of een systeemherstelschijf? 

 

Heb je ooit een back-up (image) gemaakt van je systeem via back-up software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de schijf toch ook eens testen met HD Tune.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.