Ga naar inhoud

Windows lettertypes herstellen


james48

Aanbevolen berichten

Dank je wel, de map is gedownload, en ik dacht hem tijdelijk even in E:\Software\Windows Fonts download\WINDOWS 8.1  PC Helpforum\DefaultFontsWin8-1.zip
te plaatsen, maar volgens mij is de map al uitgepakt, zie afbeelding.
Kan ik heb ook daarvandaan via CTRL-A installeren, of moet hij naar C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\ verplaatst worden?[/size]
Windows8.1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gedownloade bestand geopend zonder het uit te pakken en dat is helaas niet zoals het beschreven werd:

 



download dit ZIP-bestand (deze download kan best wel eventjes duren gezien het volume) en pak het uit door er met rechts op te klikken en in het menu te kiezen voor Alles uitpakken ... er wordt een nieuwe map aangemaakt in je map Downloads: C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\DefaultFontsWin8-1.

 

Sluit nu eerst alle openstaande vensters / toepassingen, navigeer dan naar de map C:\Windows\Fonts en open deze ... selecteer alle aanwezige lettertypes door CTRL + A en verwijder alle aanwezige lettertypes door op je DEL-toets te duwen.

 

Nu navigeer je naar de uitgepakte fonts in je map downloads (C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\DefaultFontsWin8-1).... open deze map en selecteer alle lettertypes die zich in deze map bevinden met CTRL + A (alles komt in het lichtblauw te staan, zie afbeelding).

 

Je klikt dus met rechts op het gedownloade bestand en je kiest voor Alles uitpakken in het meu ... er wordt een nieuwe map aangemaakt in je map Downloads: C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\DefaultFontsWin8-1.

 

553fe00f14ff8-map_uitpakken.JPG

 

Dan sluit alle openstaande vensters / toepassingen, navigeer dan naar de map C:\Windows\Fonts en open deze ... selecteer alle aanwezige lettertypes door CTRL + A en verwijder alle aanwezige lettertypes door op je DEL-toets te duwen.

 

Nu navigeer je naar de uitgepakte map fonts in je map downloads (C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\DefaultFontsWin8-1).... open deze map:

 

553fe0f774d6b-map_openen.JPG

 

en selecteer alle lettertypes die zich in deze map bevinden met CTRL + A (alles komt in het lichtblauw te staan, zie afbeelding in bericht #50).

 

Klik nu met rechts en kies in het menu voor Installeren.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus, nadat ik opnieuw de map opende stond de zip file er wel in, ik heb deze file in C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads geplaatst[/size]
 
- Dus heb ik op hier uitpakken geklikt, en is de nieuwe map geplaatst.
 
- Daarna heb ik de Fonts map in Windows geopend, en via Crtl-A de map leeg gemaakt, echter niet alle Lettertypes lieten zich verwijderen...
 
- Daarna heb ik de nieuwe download map geopend, Crtl-A, en op Installeren geklikt.

 

Nu staan er echter in C\Windows\Fonts 141 items in, en in de nieuwe map 470 items.

 

Vreemd is dat hij wel de installatie laat zien...
 
ScreenHunter_290Apr.2822.06.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten momenteel 141 items in je map C:\Windows\Fonts en dat is correct, zie ook deze afbeelding.

 

Wanneer je dubbelklikt op bijvoorbeeld Calibri of Corbel dan zie je dat hier meerdere types (cursief, standaard, vet, ...) achter schuilgaan ... dit verklaart waarom jij in de map C:\Windows\Fonts 141 items ziet en er > 400 items in de gedownloade map aanwezig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HET KLOPT ASUS, fantastisch, heel erg bedankt. Ik dacht al aan een recover- actie met de windows 8.1 cd, hmmm  :wacko2:

 

Als ik nu in een programma op de lettertype box klik dan zie ik alle Arial lettertypes netjes staan.

 

Ik dank PC HELPFORUM ten zeerste en ook vooral Passer die zoveel moeite gedaan heeft.  :toppie-bord:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.