Ga naar inhoud

Windows lettertypes herstellen


james48

Aanbevolen berichten

Maar heb je daarna ook ècht het profiel uitgevoerd ?

 

Want ik merk boven je laatste plaatje nog de tekst 'simulatie was succesvol'

 

en in je plaatjes staat bij de kolom Status ook nog Simulatie was succesvol ... ?

 

Ik heb zo het idee dat je alleen nog maar een simulatie uitvoerde. En volgens je 2de plaatje zijn je instellingen ok.

 

Dus: rechts klikken op het profiel en deze keer kiezen voor Uitvoeren,

 

dan krijg je een scherm (zoals in simulatie) dat aangeeft wat er met bestanden gaat gebeuren (controleer je rode bestanden: waarvan die verwijderd gaan worden - maar normaal moet het ok zijn volgens je gegevens van daarstraks)

en dan klik je onderaan rechts op "Met uitvoeren doorgaan" - en dan zou hij ze normaal moeten gaan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie, tot vlak voor de eindstreep... :wacko2:

 

Zelf zou ik dat proberen met onze eerste stap (via een knoppix-cd) - alleen: 'k heb ooit een paar keer bestanden via die weg verwijderd en ik kreeg toen geen foutmeldingen.

Bij jou is het blijkbaar anders, maar 'k kan je daar niet in helpen.

 

Wat ik dan nog als mogelijkheid zie James48, is om die weg toch te proberen volgen en in het onderdeel Windows een nieuw topic te maken waarin je zegt dat jij je computer met Knoppix wil opstarten en een bepaalde foutmelding verkrijgt.

Als iemand je dààr dan mee kan helpen en je geraakt toch nog op die Knoppix, dan kan je weer aan de slag.

 

'k zou zeggen: probeer die weg eens, en als het je lukt dan gaan we hier opnieuw verder ('tegen Windows zijn goesting in' :xd: - en dààrmee zal het dan wel lukken)

 

Wat denk je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste dank ik je ten zeerste, ik durfde niet meer te zeggen dat het steeds niet lukte.

Wat ik me afvraag is, stel dat KNOPPIX wel zal opstarten, en ik kan de oude fonts verwisselen met de nieuwe (kleinere hoeveelheid) gedownloade fonts.

Dan blijven de overtallige lettertypes gewoon in Windows zitten lijkt mij?

Is het dan zo dat de Lettertypes vanuit de nieuwe map gaan werken, daar ze toch eigenlijk eerst geïnstalleerd moeten worden?

Of zal Windows de de namen van de nieuwe Lettertype's gewoon herkennen, en toestaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan James48, en je moet er niet mee inzitten dat dingen niet lukken. Zo zijn we toch allemaal begonnen?

 

Wat je vraag betreft: als je dan bent opgestart en je windows werkt naar behoren (en dat zal wel) dan kan je nadien die oude, grote, map vanuit Verkenner gewoon gaan wissen (of bijhouden als je graag wat extra fonts zou willen)

Windows heeft zichzelf bij het installeren (van zichzelf) de regel gemaakt dat hij de fonts die hij zelf nodig heeft in de map Windows\fonts gaat zoeken/halen en dus gaat hij niet zoeken in die andere map. WIJ weten dat daar ook bruikbare fonts in staan, maar HIJ gaat daar niet kijken - zó slim is hij nu ook weer niet :-)

(in computertaal: de registerverwijzingen naar de fonts zijn allemaal naar de Fonts-map, er zijn dus geen meldingen aangemaakt voor de oude map)

 

Windows gaat dus gewoon opstarten.

 

Wil je helemààl gerust zijn, dan kan je een kloon (backup, image) maken van je hele C-schijf die je dan in-geval-van-nood terug kan plaatsen. Dit moet echter weer met een ander progje gebeuren - al is zo'n kloon in reserve altijd handig moest je systeem het op zeker ogenblik begeven...

 

(en zo leert ne mens weer wat bij hé? :xd: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan James48 - als je nog vragen hebt: het forum is er voor hé?

 

enne: nog een tip: als je een lettertype wil zoeken dan - en dit gaat in Verkenner maar ook in Word en zo - dan ga je naar de map van de lettertypen en stel je wil het lettertype Times New Roman gebruiken: typ dan gewoon de eerste letter(s) en de computer brengt je direct bij het eerste lettertype dat aan je letters beantwoord.

(even uitproberen, je leert het snel :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, maar als je dan ar typt, kom je bij de eerste ar-fonts uit, typ je ari  enz..  (probeer maar uit)

 

het lost dus je 2000 fonts niet op, maar je vindt ze makkelijker. maar nogmaals: 'k zou toch verder gaan met knoppix - nu: je ziet zelf maar hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier de standaardlettertypes voor Windows 8 / 8.1 voor je geupload, download dit ZIP-bestand (deze download kan best wel eventjes duren gezien het volume) en pak het uit door er met rechts op te klikken en in het menu te kiezen voor Alles uitpakken ... er wordt een nieuwe map aangemaakt in je map Downloads: C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\DefaultFontsWin8-1.

 

Sluit nu eerst alle openstaande vensters / toepassingen, navigeer dan naar de map C:\Windows\Fonts en open deze ... selecteer alle aanwezige lettertypes door CTRL + A en verwijder alle aanwezige lettertypes door op je DEL-toets te duwen.

 

Nu navigeer je naar de uitgepakte fonts in je map downloads (C:\Users\Gebruikersnaam\Downloads\DefaultFontsWin8-1).... open deze map en selecteer alle lettertypes die zich in deze map bevinden met CTRL + A (alles komt in het lichtblauw te staan, zie afbeelding).

 

553fc241440f0-fonts_installeren.JPG

 

Klik nu met rechts en kies in het menu voor Installeren.

 

That's it ... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.