Ga naar inhoud

Grafische NVidea kaart doet raar


Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

en jaar geleden heb ik mijn laptop gekocht: MSI GE40 met een NVidea GeForce GTX 760M, nu heb ik een probleem. Vroegere kon ik alle spelletjes gemakkelijk spelen met een goede FPS maar nu als mijn Nvidekaart begint te draaien gaat mijn geluid haperen, mijn spel heel hard haperen en na een tijd loopt alles gewoon vast. Ik heb al mijn spelen zo geconfigureerd dat ze nu de Intel videokaart moeten gebruiken. Ik heb nu wel een lage FPS maar het werkt...

 

Volgens mij is er een defect hierin, het kan toch onmogelijk aan de instellingen liggen?

 

 

Enig advies?

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

Robbe Claessens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi robbedobbe,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link hier in je topic posten ? ...

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi robbedobbe,

welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link hier in je topic posten ? ...

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Dit is de link: http://speccy.piriform.com/results/p6Vgfb6dibxYHbaDHm5luZT

 

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt momenteel reeds de meest recente versie van de Nvidia driver aan boord ... bekijk eens of een herinstallatie ervan of het installeren van de vorige versie je probleem oplost ?

 

Op welk soort ondergrond gebruik jij je laptop ? ... processor zit momenteel op 68°C, moederbord op 72°C.

 

Ik zal de vorige versie eens installeren, mijn laptop staat meestal op een houten tafel maar hij wordt warm maar zelfs als ik het spel pas opstart begint hij te 'flippen', zelfs het geluid van bijvoorbeeld iemand praat via TeamSpeak/Skype wordt er door beïnvloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet ondenkbaar dat de warmteontwikkeling en het stofgehalte in je laptop mee aan de basis liggen van je problemen ... de fan is bij deze modellen zeer vlot bereikbaar via het grote deksel onderaan het toestel, maar aangezien het toestel nog in volle garantie is speel je beter op veilig en ga je best voor een ontstofbeurt ten rade bij de verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet ondenkbaar dat de warmteontwikkeling en het stofgehalte in je laptop mee aan de basis liggen van je problemen ... de fan is bij deze modellen zeer vlot bereikbaar via het grote deksel onderaan het toestel, maar aangezien het toestel nog in volle garantie is speel je beter op veilig en ga je best voor een ontstofbeurt ten rade bij de verkoper.

 

Mijn garantiebewijs van de winkel waar ik hem gekocht heb is verlopen, maar ik krijg nogwel garantie bij MSI zelf niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je laptop op dit moment dan reeds ouder dan 2 jaar ? ...

 

Nee, ik kreeg van de winkel 1 jaar garantie op de laptop en 6 maand op de batterij. Maar er kleeft een stinker op mijn laptop en er staat op: "2 years warranty MSI". Mijn garantie is ongeveer 3 weken geleden vervallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wettelijke garantie op een laptop bedraagt 2 jaar, dus ook voor de verkoper ... daarom dat ik het belangrijk vind dat je voor dat ontstoffen contact met hem opneemt: in het slechtste geval kan men - in een eventueel later stadium - afzien van het verlenen van garantie wegens "verkeerde behandeling", lees: het gedeeltelijk demonteren van het toestel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.