Ga naar inhoud

computer opschonen


fritzthefox

Aanbevolen berichten

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\ProgramData\Microsoft\Microsoft Security Client;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Microsoft Security Client;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\AC6E3177D5407944FBCB027BBE4BE263];r
"00000000000000000000000000000000"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Control\WMI\Autologger\Microsoft Security Client];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System];r
"e8192b85-86f9-4cc7-90e8-fc9b6cd26a31"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System];r
"0a214efd-851c-4e60-bbe3-d8db086e8396"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System];r
"{C62B8CC4-4BFE-4E96-B630-57F79FF293D0}"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System];r
"{D7F60333-A4D7-4DCC-8D0D-1F73F0E47DD9}"=-;r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Control\WMI\Autologger\Microsoft Security Client\{a1488156-5391-4f34-9214-105e4335f3a4}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client Setup];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\Eventlog\System\Microsoft Antimalware];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\MsMpSvc];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\NisSrv];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet026\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client Setup];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client Setup];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\AC6E3177D5407944FBCB027BBE4BE263]:r64
"00000000000000000000000000000000"=-:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Control\WMI\Autologger\Microsoft Security Client]:r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System]:r64
"e8192b85-86f9-4cc7-90e8-fc9b6cd26a31"=-:r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System]:r64
"0a214efd-851c-4e60-bbe3-d8db086e8396"=-:r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System]:r64
"{C62B8CC4-4BFE-4E96-B630-57F79FF293D0}"=-:r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\RestrictedServices\Configurable\System]:r64
"{D7F60333-A4D7-4DCC-8D0D-1F73F0E47DD9}"=-:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Control\WMI\Autologger\Microsoft Security Client\{a1488156-5391-4f34-9214-105e4335f3a4}]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client Setup]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\Eventlog\System\Microsoft Antimalware]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\MsMpSvc]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet017\Services\NisSrv]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet026\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client Setup]:r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\Microsoft Security Client Setup]:r64
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren kreeg ik ( toen ik mijn computer opgestart had)na enige tijd een crashrapport (op een blauwe achtergrond)en toen mijn computer vanzelf terug opgestart was bleef de muis hangen.Ik heb dan mijn computer handmatig opgestart en nadien geen probleem meer gehad.

Vandaag was het juist hetzelfde???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

 


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Microsoft Security;z
Microsoft Security;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


 

Voor de crashes mag je het volgende doen3

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk dan op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft Security is nu van je systeem verwijderd.

Daar hoeven we ons geen zorgen meer over te maken.

 

 

In het blue screen logje staat enkel de laatste crash.

Heb je voor het opslaan van het logje wel alle crashes geselecteerd?

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk dan op Ctrl+A

 

Kan je een nieuw logje maken maar nu met alle crashes er in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.