Ga naar inhoud

Kan Excel bestanden die ik als bijlage ontvang niet openen


frankernst

Aanbevolen berichten

Ik heb MS Office 2010 Home. Hiervoor was MS Office 2007 Standaard geinstalleerd.

Sinds kort kan ik bestanden die ik als bijlage in gmail ontvang niet openen. Als ik voor download en openen kies krijg ik een leeg Excel blad. 

 

Verder werkt Excel normaal, dwz bestanden die ik op mn hd heb staan kan ik gewoon openen....

 

Waar kan dit aan liggen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het probleem direect ontstaan nadat je office 2010 in gebruik genomen hebt? Van waar heb je die office versie?

Van waar komen die excel bestanden?

 

Sla het bestand eerst op in een map op je computer, open dan excel en ga via bestand-> openen naar het bestand.

Wat levert dat op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem was er al voordat ik 2010 installeerde = officiele versie

EXCEL KOMT ALS BIJLAGE IN GMAIL...

 

ik kan het bestand downloaden, doch dan alleen optie openen, niet opslaan.... en openen geeft blanco sheet

 

het ligt niet aan het bestand, als ik het probeer via mn laptop... geen probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een bijlage in een e-mail kan je altijd opslaan op de harde schijf.

Open je de e-mails vanuit de browser, webmail dus of via een e-mailprogramma? Welk programma?

 

De vraag waarvan die bestanden komen (familie, kennissen, .....) bleven helaas onbeantwoord.

 

Ook een controle op eventuele aanwezige malware kan geen kwaad.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

op je eerste opmerking: ik kan het bestand - als ik er op ga staan, re muisknop - opslaan, echter alleen als webpagina. Daar schiet ik als ik dat doe niets mee op. Ik kan gaan staan op het dowloadblokje, na downloaden, daar kan ik slechts kiezen voor openen... en dat werkt niet.

ik open vanuit google chrome, gmail

de bestanden komen van een bekende (zaken)relatie

 

ik zal zomenteen eerst met Hijackthis scannen.. kijken wat dat oplevert... en/of malwarebytes?

 

kan het te maken hebben met adins? ik zou niet weten welke, hoe dat werkt etc....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikkrijg al meteen: for some reason your system denied access to the hosts file etc... en het advies om deze file te verwijderen? doen?

 

ik zal zomenteen eerst met Hijackthis scannen..

 

Je moet bovendien RSIT uitvoeren ( zie bericht 4) en niet  Hijackthis.

 

op je eerste opmerking: ik kan het bestand - als ik er op ga staan, re muisknop - opslaan, echter alleen als webpagina. Daar schiet ik als ik dat doe niets mee op. Ik kan gaan staan op het dowloadblokje, na downloaden, daar kan ik slechts kiezen voor openen... en dat werkt niet.

ik open vanuit google chrome, gmail

 

 

 

Als je naar Gmail gaat (webmail), in dit geval met google chrome, en je klikt op downloaden staat het bestand al op je harde schijf en meer bepaald in de map die Google Chrome gebruikt om downloads op te slaan.

Dus nog eens opslaan hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels is het probleem groter geworden, krijg nu helemaal geen opstart meer, maar de melding "Initialisatie van het intactieve aanmeldingsproces is mislukt....' 

weet even niet wat te doen, aan het googelen via mn laptopje, nog geen oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in het bezit van de Windows installatieschijf of een systeemherstelschijf?

Heb je aan de hand van back-up software ooit een back-up gemaakt?

 

Gaat het om een merkcomputer geef dan merk, model en modelnummer door en vermeld ook welke Windows versie je gebruikt ( en 32 of 64 bit).

in het andere geval enkel de Windows versie vermelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.