Ga naar inhoud

Windows 8.1 downloaden en installeren vanaf usb (laptop)


Willem1974

Aanbevolen berichten

Windows heeft voor heel wat hardware eigen drivers.

Als na de installatie van windows alles correct werkt, hoef je in principe geen extra drivers te installeren.

Enkel als je problemen ondervindt met bepaalde componenten (netwerkadapters, grafische kaart, geluid, ...) kan je op de site van de fabrikant (Toshiba) gaan zoeken naar specifieke drivers.

Laat ons in dat geval iets weten, dan helpen we mee zoeken.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het eerste zicht zijn er niet echt problemen. Wat beveiliging betreft, heb ik windows defender ingesteld, zou dit genoeg zijn, of toch maar beter AVG? Op mijn desktop staat zoiets als AD Block, dit dient wss om advertenties of popups te blokkeren, kan dit ook ergens gedownload worden of is dit betalend? Om dvd's en cd's te branden, heb ik mss nog iets nodig, zoals CDBurnerXP en om ze af te spelen wou ik VLC media player, Je vind ze wel op het net, maar hoe weet je eigenlijk dat je ze kan downloaden van een veilige website? 

Een office pakket heb ik nog niet aangeschaft omdat het nogal prijzig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat beveiliging betreft, heb ik windows defender ingesteld, zou dit genoeg zijn, of toch maar beter AVG?

Windows defender alleen is niet voldoende want het is enkel een adware, spyware en malware scanner en geen virusscanner.

Je kan beter een virusscanner nemen die ook beschermd tegen adware, spyware en malware en dan kan je windows defender uitschakelen.

Er zijn meerdere goede (en gratis) virusscanners zoals bvb Avira, Avast en AVG.

 

 

 

Op mijn desktop staat zoiets als AD Block, dit dient wss om advertenties of popups te blokkeren, kan dit ook ergens gedownload worden of is dit betalend?

Adblock Plus is een plug in voor je browser om advertenties te blokkeren en is in principe gratis.

Je kan het hier downloaden.

Je krijgt dadelijk de juiste versie voor de browser waarmee je de site bezoekt.

 

 

 

Om dvd's en cd's te branden, heb ik mss nog iets nodig, zoals CDBurnerXP en om ze af te spelen wou ik VLC media player, Je vind ze wel op het net, maar hoe weet je eigenlijk dat je ze kan downloaden van een veilige website?

Software kan je best altijd downloaden van de site van de maker.

Dan heb je de meeste kans op een "propere" installatie van het programma.

Een goede hulp op dit vlak is Unchecky.

CDBurnerXP kan je hier downloaden.

VLC kan je hier downloaden.

 

 

 

Een office pakket heb ik nog niet aangeschaft omdat het nogal prijzig is.

Als eens nagedacht over een gratis alternatief voor het Office pakket van Microsoft?

Kijk eens naar LibreOffice of OpenOffice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt voor de info allemaal. Nu ik dit lees van windows defender schrik ik een beetje, ik heb nu bijna een jaar mijn desktop (met windows 8.1) met alleen maar windows defender (op aanraden van de verkoper) op. Sinds kort gaat hij trager en vind ik niet echt een reden ervoor, al cc cleaner, anti malware/malware bytes en adw cleaner erop losgelaten en geen verbetering. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even samenvatten om te controleren of ik het goed begrepen heb.

 

Je start deze topic met een vraag over de laptop satellite C660-24Q van Toshiba.

Je hebt hierop windows 8.1 opnieuw geinstalleerd.

Met de laptop is nu alles in orde, enkel de virus- en malwarebescherming moet nog geinstalleerd worden.

 

Je hebt ook nog een desktop van ongeveer 1 jaar oud die trager word.

Wil je de desktop ook laten controleren op besmettingen; doe dan het onderstaande.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

. aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.