Ga naar inhoud

Ongeldige installatiekopie


Aanbevolen berichten

Terwijl ik nieuws aan het lezen was (niks bijzonders) in Chrome kreeg ik opeens een blue screen en startte mijn pc uit zichzelf opnieuw op. Na inloggen kreeg ik de foutmelding: 

 

Flux.exe - Ongeldige installatiekopie

C:\Windows\system32\mswsock.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia.

 

Na opnieuw opstarten ging hij allerlei "zwevende bestanden" controleren en repareren. Daarin zag ik veel League of Legends bestanden voorbij komen, maar dit kan toeval zijn. Daarna is hij weer gewoon opgestart en kreeg ik dezelfde foutmelding.

 

Flux.exe is het programma F.lux, om de helderheid van je beeldscherm aan te passen. Dat start automatisch op. F.lux verwijderen werkt niet, de pc loopt dan vast. 

 

Nu ik probeer af te sluiten geeft hij dezelfde melding, maar dan met Dropbox.exe. Het probleem ligt dus niet bij F.lux of Dropbox zo te zien, maar echt bij dat mswsock.dll?

 

Ik heb Windows 7, maar post dit vanaf een andere pc omdat ik nu ook geen internet verbinding heb. Weinig lijkt te werken. 

aangepast door Egwene
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wacht even met verdere stappen te ondernemen op die computer - 'k heb het idee dat je een goeie (nu ja: serieuze) infectie opgelopen hebt.

 

Ik verwittig even de antivirus- en antimalwaremensen en zij zullen je vertellen wat je best onderneemt - want blijkbaar lukt er je zoveel niet meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, we wachten even af. Bedankt voor de reactie.

 

Inmiddels wel nogmaals Highjack This geprobeerd te draaien en dat doet hij nog steeds niet. Dus helaas geen logjes. We laten de pc even rusten (gelukkig is er Tour op tv!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In veilige modus RSIT uitgevoerd. Eerst kregen we weer de volgende foutmelding:

 

Random's system information tool - random/random:RSITx64.exe

Ongeldige installatiekopie C:\WINDOWS\system32\(niet leesbaar).dll

 

Niet leesbaar omdat er iets overheen stond en dit niet weg ging. Maar toen we dit weg klikten ging hij gewoon draaien...

 

Dus bij deze het logje weer via USB en de schone pc. 

 

log.txt

aangepast door Egwene
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand JavaSetup wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - zeker je web browser!
  • Ga dan naar Start > Configuratiescherm > Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE of JAVA) in de naam.
  • Klik dan op Verwijderen of op de Wijzig/Verwijder knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Klik vervolgens op JavaSetup om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Java is gedownload op de goede pc (nog steeds geen internet verbinding op de geïnfecteerde - ook niet in veilige modus met netwerkmogelijkheden) en op de USB stick gezet weer.

 

Nu proberen we alle oude versies van Java te verwijderen, maar dit lukt niet. Wij krijgen dan de volgende foutmelding:

 

"Kan geen toegang krijgen tot de Windows installer-service. Dit kan optreden als de Windows-installer onjuist is geïnstalleerd."

aangepast door Egwene
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ComboFixlogo16.pngComboFix van één van de onderstaande locaties naar het bureaublad.
Bleeping Computer
Info Spyware

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met ComboFix.exe
(hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.

  • Dubbelklik op "ComboFix" om de tool te starten, Windows Vista, 7 & 8 gebruikers zullen een melding krijgen van UAC (Gebruikersaccountbeheer), klik hier op Ja / yes.
  • Op een Windows XP computer zal ComboFix de "Recovery Console" installeren als deze nog niet aanwezig is. (Een actieve internet verbinding is dan een vereiste).
  • Klik in het venster bij het 'Installeren van de Recovery Console' op "Ok".
  • Klik in het info scherm op "Ja" als de Recovery Console met succes is geïnstalleerd.
  • Klik in het scherm van de disclaimer op "I Agree", de benodigde onderdelen worden nu uitgepakt en middels ERUNT wordt er een register back-up gemaakt.
  • Wanneer dit gereed is zal ComboFix vanzelf starten, in het blauwe scherm ziet u de voortgang van de systeemscan die wordt uitgevoerd.
  • Belangrijk! gebruik de computer tijdens de scan niet voor andere zaken.
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden zoals bijvoorbeeld bij de aanwezigheid van een rootkit, dit is normaal.


Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam ComboFix.txt als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map "C:\ComboFix.txt")
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


* Noot !!! Indien u één van de onderstaande meldingen krijgt na het gebruik van ComboFix herstart dan de computer.

  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Illegal operation attempted on a registry key that has been marked for deletion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.