Ga naar inhoud

Excel: voorwaardelijke opmaak van cellen


rudiger314

Aanbevolen berichten

Hoe kan je in Excel 2010 een celopmaak definiëren in functie van de variabele celinhoud/waarde. Bijvoorbeeld: indien de waarde van de celinhoud groter dan nul is wordt de celachtergrond groen (of de letterkleur wordt groen) en wanneer van diezelfde cel de celinhoud/waarde kleiner is dan nul wordt de celachtergrond rood (of de letterkleur wordt rood). In mijn oude Excel 2007 was dit makkelijk te vinden. In de 2010 versie vind ik niets. Alvast erg bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Plongske: bedankt voor je reactie, maar deze ken ik wel maar het laat niet toe TWEE voorwaarden te combineren. Dus als ik bv. de cel GROEN wil als haar waarde > nul is OF ze ROOD wil wanneer haar waarde < nul is lukt dit niet volgens mij. M.a.w. ik vind nergens een "gecombineerde" EN of OF voorwaardensysteem. Ik vermoed dat indien ik twee voorwaarden (> 0 = GROEN en < 0 = ROOD) achter elkaar ga definiëren voor 1 cel, dat de 2° dan de 1° gaat opheffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Popipipo: bedankt voor je reactie. Ik ga er van uit dat jouw tab "Home" bij mijn Nederlandse versie tab "Start" is. Dan is mijn commentaar hetzelfde als wat ik net aan Plongske mailde. Onder Voorwaardelijke Opmaak zitten, naar mijn menig, alleen maar "enkelvoudige" voorwaarden en geen gecombineerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste plx, het probleem is dat de voorwaardelijk opmaak "dynamisch" moet zijn. D.w.z. dat indien bv. de inhoud/waarde van de betreffende cel het resultaat is van bewerkingen op de inhoud/waarden van andere cellen in het werkblad en men wil duidelijk merken door bv. de kleur van de resultaatcel of dit resulaat positief of negatief is. Dit kan enkel met (in dit voorbeeld 2) gecombineerde voorwaarrden (kleur=rood als waarde<0; kleur=groen als waarde>0). De logicaformule is dan hier: { [indien de celwaarde <0] => [de celkleur is rood] } ; { [indien de celwaarde >0] => [de celkleur is groen] }. In Excel 2007 vond ik deze "gecombineerde" vorowaaren in de uitrol van de tab "vorowaardelijke opmaak". Bij Excel 2010 vind ik nergens iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.