Ga naar inhoud

Windows 10 op dvd of usb stick


Kareltje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb hem met imgburn op een dvd gebrand. Heb nog een paar vragen.

 

Heb nog een laptop hier staan waar windows 10 op kan. Alleen deze heeft geen dvd brander/speler. Dit kan dan toch ook met de media creation tool toch, maar dan op een usb stick? Kun je Windows 10 ook rechtstreeks via de media cretion tool op de laptop zetten?

 

Als ik ooit Windows 10 er op nieuw op wil zetten, vraagt hij dan niet om een code, Zoals bij eerdere Windows edities?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Heb nog een laptop hier staan waar windows 10 op kan. Alleen deze heeft geen dvd brander/speler. Dit kan dan toch ook met de media creation tool toch, maar dan op een usb stick? Kun je Windows 10 ook rechtstreeks via de media cretion tool op de laptop zetten?

 

 

 

 

Het Windows 10 installatie- bestand kan ook op een stick geplaatst worden, hoe je dat moet doen staat trouwens ook in die handleiding en is te vinden door verder naar beneden te scrollen of rechtstreeks door op deze link te klikken.

 

 

Als ik ooit Windows 10 er op nieuw op wil zetten, vraagt hij dan niet om een code, Zoals bij eerdere Windows edities?

 

 

 

Er kan inderdaad naar een productcode gevraagd worden en zeker bij een zuivere installatie.

Of het al of niet nodig is om die productcode in te geven indien je een zuivere installatie zou uitvoeren zijn de meningen verschillend.

Ik lees dat het niet nodig is en zelfs niet mag, maar...................

 

Ik heb intussen reeds een 5-tal keren een zuivere installatie uitgevoerd als test en telkens de productcode ingegeven tijdens de installatie en alles verliep vlekkeloos.

Dus het kan zeker geen kwaad om die productcode die bij elke gebruiker het zelfde is ( indien het om zelfde Windows versie gaat) te kennen en in te geven.

 

Hou er wel rekening mee dat het niet zal werken op bijvoorbeeld een nieuwe computer waar nog geen besturingssysteem op staat.

 

Via speccy kan je de productcode achterhalen.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Klik dan op besturingssysteem, daar zie je de productcode staan.

Noteer ze op je gebrande schijf of .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb intussen reeds een 5-tal keren een zuivere installatie uitgevoerd als test en telkens de productcode ingegeven tijdens de installatie en alles verliep vlekkeloos.

Dus het kan zeker geen kwaad om die productcode die bij elke gebruiker het zelfde is ( indien het om zelfde Windows versie gaat) te kennen en in te geven.

Clarkie:

 

ik vermoed dat je het hier over die generieke codes hebt. Vraag: zijn die windows ook geactiveerd geweest nadien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil er hier geen discussie over gaan maken of het al of niet nodig is. En dit lijkt me er ook de plaats niet voor.

Ik geef enkel mijn bevindingen mee.

 

Onderstaande kan dus perfect.

Je voert een Upgrade uit en noteert de verkregen productcode aan de hand van Speccy.

Nadien voer je om de een of andere reden op diezelfde computer een zuivere installatie uit.

Je geeft tijdens de installatie de productcode in en inderdaad Windows 10 wordt ook geactiveerd. Updates worden uitgevoerd. Instellingen kan je aanpassen.

 

Heb het eenmaal uitgevoerd zonder de productcode in te geven en Windows 10 werd niet geactiveerd en kon dus GEEN instellingen aanpassen in Windows 10 en kreeg de melding dat Windows 10 geactiveerd moest worden.

De reden waarom Windows 10 niet geactiveerd werd las ik achteraf.... de server van Microsoft die overbelast was???

 

Ik wil dus enkel meegeven dat het absoluut geen kwaad kan om die productcode tijdens een zuivere installatie(dus opstarten vanaf dvd  en harde schijf formatteren) dan Windows 10 installeren met die productcode. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Windows 10 installatie- bestand kan ook op een stick geplaatst worden, hoe je dat moet doen staat trouwens ook in die handleiding en is te vinden door verder naar beneden te scrollen of rechtstreeks door op deze link te klikken.

 

 

 

 

Er kan inderdaad naar een productcode gevraagd worden en zeker bij een zuivere installatie.

Of het al of niet nodig is om die productcode in te geven indien je een zuivere installatie zou uitvoeren zijn de meningen verschillend.

Ik lees dat het niet nodig is en zelfs niet mag, maar...................

 

Ik heb intussen reeds een 5-tal keren een zuivere installatie uitgevoerd als test en telkens de productcode ingegeven tijdens de installatie en alles verliep vlekkeloos.

Dus het kan zeker geen kwaad om die productcode die bij elke gebruiker het zelfde is ( indien het om zelfde Windows versie gaat) te kennen en in te geven.

 

Hou er wel rekening mee dat het niet zal werken op bijvoorbeeld een nieuwe computer waar nog geen besturingssysteem op staat.

 

Via speccy kan je de productcode achterhalen.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Klik dan op besturingssysteem, daar zie je de productcode staan.

Noteer ze op je gebrande schijf of .....

 

Productcode is dat het zelfde als serienummer. Bij Speccy staat nl serienummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik Windows 10 ook op een andere laptop geinstalleerd, maar deze heeft dezelfde productcode als op mijn eigen. Hoe kan dat?

 

Ik heb op mijn eigen Windows 10 gedownload via media creation tool en een opstartbae schijf gebrand. Die andere laptop heb ik ook windows 10 gedeownload via media creation tool, maar die Windows 10 versie staat op een usb stick.

Speccy geinstalleerd op beide laptops, maar zag dat beide laptops dezelde productcode hebben voor wat betreft Windows 10.

aangepast door Kareltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Speccy geinstalleerd op beide laptops, maar zag dat beide laptops dezelde productcode hebben voor wat betreft Windows 10.

 

 

Dat is geheel normaal, het betreft generieke codes.

De activatie wordt geregistreerd op de servers van Microsoft, ook welke hardware zich op je computer bevindt wordt er geregistreerd.

Herinstalleren van Windows 10 op die zelfde computer is geen enkel probleem zolang je geen grote veranderen in je hardware aanbrengt.

 

Je hoeft ook niet telkens voor iedere computer waarop je W10 wil installeren opnieuw W10 te downloaden en op een schijf of stick te branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.