Ga naar inhoud

Na malwarescan krijg ik meldingen 'ongeldige installatiekopie'


Aanbevolen berichten

Beste,

 

Na een malwarescan met Malwarebytes kreeg in na de restart van mijn PC verschillende (20tal) meldingen aangaande verschillende files die steeds wezen op een ongeldige installatiekopie van Windows, deze meldingen verschenen zowel voor en nadat ik was aangemeld op mijn gebruikersprofiel.

 

Ik kan ook slechts enkele programma's gebruiken, (steeds een melding gerelateerd aan deze installatiekopie), somige programma's werken na het wegklikken van deze melding anderen niet. Mijn virusscanner werd verwijderd van mijn PC en  internet is enkel nog maar toegankelijk via IE.

 

Alle herstelpunten van mijn PC zijn ook verdwenen dus ik kan niet meer herstellen naar vroeger.

 

Wat kan ik doen?

 

Vriendelijke groet,

YenzW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je topic werd verplaatst naar Bestrijding malware & virussen, zo blijft het forum overzichtelijk.

Kan je het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten ?

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad.

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner  melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.

Zoek.exe uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.


  •  
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
    firefoxlook;
    
    torpigcheck;
    
    emptyfolderscheck;delete
    
    C:\Windows\system32\drivers\pmjutxsa.sys;virustotal;
    
    chromelook;
    
    standardsearch;
    
    filesrcm;
    
    autoclean;
    
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Je heb wel alle rechten op deze pc?

 

Ga eens naar de site Virustotal.

 

Kopieer en plak: C:\Windows\system32\drivers\pmjutxsa.sys voor de knop Choose File en klik op Scan it!.

Wacht het resultaat af, sla dit op en plak dit in je volgende post.

 

Klik op heranalyseer als het bestand al eens eerder gescand werd.

 

Zou je ook de logjes van Mbam willen plaatsen als "Bijlage"

 

Doe daarvoor het volgende: start MBAM.

  • Klik in de bovenbalk op "Geschiedenis".

  • Klik vervolgens op de optie programmalogboeken.

  • Je vindt nu zowel een scan-log als ook beschermingslogs.

  • Dubbelklik nu op de vermelding "Scanlogboek".

  • Er opent nu een nieuw venster: links onderaan zie je nu twee knoppen (Exporteer & Kopieer naar klembord).

  • Klik nu op de knop Exporteer en kies voor Tekstbestand *(txt).

  • Sla dit kladblok bestand op kies daarvoor bv. het bureaublad en sla het daar op onder vermelding van MBAM scanlog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

MBAM kan ik niet meer opstarten vanwege foutmeldingen, dezelfde als de bijlage in het vorige bericht toont.

 

Wel heb ik virustotal een scan laten uitvoeren op het gevraagde bestand, geen detecties hier.

 

Eveneens het ik C:\Windows\system32\WINTRUST.dll laten scannen, dit bestand wordt steeds vermeld in alle foutmeldingen.

 

In bijlage vindt u van beide scans de analyse.

 

 

Virustotal.docx

Virustotal2.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.