Ga naar inhoud

Kan avira niet opnieuw installeren, mbam start niet


Aanbevolen berichten

Ja, ik krijg de melding : mbam.exe - Toepassingsfout   Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc000001d). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

 

Nu, gisteren installeerde ik eerst AVG : eerst verliep alles correct, maar na de installatie wil AVG natuurlijk kijken naar nieuwe updates en dat bleef maar duren en lukte niet.

Ook was er een onderdeel bij die door een scan de pc analyseert op fouten : dit liet ik draaien en er werden veel fouten gevonden maar als ik deze wou repareren werd me een ander programma voorgesteld hiervoor die ik eerst moest installeren via de link.

 

Omdat de updates niet lukten van AVG, heb ik het verwijdert en nadien Avast geïstalleerd.

Dit verliep correct, ook met updaten maar toen ik later de pc opnieuw opstartte kon ik niets meer doen.

Enkel nog met muis bewegen, iets aanklikken, taakbeheer opvragen maar niets opende.

Uiteindelijk heb ik in veilige modus Avast ook kunnen verwijderen en nu kan ik weer op internet maar zonder antivirus natuurlijk.

 

Wat ik nu zou doen : ik ga AVG opnieuw installeren, die scan opnieuw laten uitvoeren en eventueel dan dat programma toch installeren dat AVG voorstelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

Wat ik nu zou doen : ik ga AVG opnieuw installeren, die scan opnieuw laten uitvoeren en eventueel dan dat programma toch installeren dat AVG voorstelt.

Die scan is PC Analyser en het programma die hij voorstelt is dit

Ik ga het nog niet installeren, wacht misschien best toch jouw raad af ;)

aangepast door supernikje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik AVG enkel als virusscanner en niet om je pc te scannen op fouten of om de prestaties te verbeteren.

Tools zoals de AVG PC Tune Up kunnen bijna nooit waar maken wat ze beloven en soms zorgen ze zelfs voor meer problemen dan ze oplossen en daarom raden wij dergelijke programma's af.

Ook andere aanbiedingen van AVG zoals de Web Tune Up of de Secure Search mag je gewoon negeren want die heb je niet nodig.

 

Voor mbam moet ik nog een en ander nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, blij dat ik toch jouw raad gevolgd heb ;)

 

Het enige dat ik opnieuw probeerde was AVG nog eens installeren, het updaten lukte nog steeds niet.

Ik liet hem er dan toch maar op staan zonder updates, kwestie van toch een antivirus te hebben, maar wanneer ik later mijn PC terug opstartte had ik hetzelfde probleem als met AVAST.

Niets wat ik aanklikte wou openen ; letterlijk vast dus :hmmmm:

Net als Avast heb ik AVG dan weer verwijderd in veilige modus.

 

Geen idee of het ene met het andere te maken heeft, maar het lijkt of mijn PC geen antivirussen meer toelaat noch programma's laat opstarten als Mbam :mellow:

Alsof er "iets" (virus misschien ?) opzit die ervoor zorgt dat bepaalde programma's die mijn pc zouden moeten beschermen blokkeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee welke versie, maar wanneer ik op antivirus selecteer werkt het ook niet als antivirus ; het zijn dus duidelijk 2 verschillende programma's die moeten geïnstalleerd worden.

 

Ik wil het wel eens proberen, vraag me natuurlijk af waarom alles blokkeert als Avg of Avast als antivirus gebruikt worden en waarom Mbam niet start.

Moet hier iets mis mee zijn toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou best kunnen dat het met de virusscanners ook in die richting gaat.

Dat windows xp wel nog ondersteund wordt maar dat de processor niet meer compatibel is met de nieuwe software.

ik kan echter geen informatie vinden die dit vermoeden bevestigt of weerlegt.

 

je kan ook Panda Free Antivirus nog proberen.

Als je op de pagina naar onder scrolt tot aan de TECHNICAL REQUIREMENTS, kan je onmiddellijk zien of je systeem de software aankan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.