Ga naar inhoud

Kan avira niet opnieuw installeren, mbam start niet


Aanbevolen berichten

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Lavasoft;z
Lavasoft;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"Service"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"DeviceDesc"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"Service"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"DeviceDesc"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"Service"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"DeviceDesc"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet004\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"Service"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet004\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
"DeviceDesc"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000\LogConf];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000\LogConf];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet004\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet004\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet004\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000\LogConf];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Root\LEGACY_LAVASOFT_KERNEXPLORER\0000\LogConf];r64
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi.

En als controle mag je dit nog doen.

 

Start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
Lavasoft;z
Lavasoft;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

 

Bij het opstarten van MBam krijg ik nog steeds de vermelding : "Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc000001d). Klik op OK om de toepassing te beëindigen.

Ik heb Mbam even verwijderd (via de softwarelijst), terug gedownload + geïnstalleerd, maar blijft hetzelfde.

 

Het installeren van Avira lukt ook nog niet, terug de melding dat er een fout opgetreden is bij Avira Launcher...

Ik heb toch de juiste versie gedownload? https://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

 

Toch even checken dacht ik voor de zekerheid ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad de juiste download voor de gratis Avira.

 

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.