Ga naar inhoud

backup in windows 10 foutcode


sers

Aanbevolen berichten

Beste Passer,

Bedankt voor de info.

Even ter controle inz. die rescuedisk.

Dat zit toch in het EasUs programma onder "Create WinPe emergency disk?

Als ik dan CD/DVD aanklik en er een schijf in doe gaat het allemaal toch vanzelf?

 

Het klinkt misschien een beetje dom maar ik ben van '''''zekerheid eerst''''''

Bedankt allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb het eens bekeken (is al weer een tijd geleden voor mij) en zelf werkte ik met de derde: create iso  (en daarna brandde ik die op een dvd)

 

maar blijkbaar kan het ook rechtstreeks:

"volg gewoon de stappen : Tools, Create emergency disk, kies "Create WinPE emergency disk, kies CD/DVD en leg een lege CD of DVD in het station, klik op "Proceed". Er wordt dan een "emergency disk" aangemaakt waarmee je in geval van nood de Image van de Externe kan terug zetten op de C:\ van je HDD (of op een nieuwe HDD, moest dat nodig zijn)"  (met dank aan Softaid)

 

en je vinkt dan bovenaan gewoon de eerste optie (create WinPE.. ) aan

 

Laat maar horen hoe het afloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer

Ik geloof dat het gelukt is.

In eerste instantie gaf hij aan dat het mislukt was en ik kon software (microsoft) zoeken op internet door op ok te drukken.

Dat heb ik gedaan en na een minuut of 10 is er een DVD volgebrand.

zie de 2 schermprintjes

Als ik nu de schijf er in doen en ik druk snel op eigenschappen dan zie ik dat de DVD van 4,7 GB een vrije ruimte heeft van 0 dus helemaal volgeschreven.

Dat is wel erg toevallig! Is het misschien zo dat het programma hem altijd vol schrijft om te voorkomen dat er nog iets anders bijgezet wordt?

Kan ik die DVD er gewoon in dan kijken wat er allemaal op staat of gaat hij dan daad werkelijk rebooten of zoiets?

 

post-8589-0-56792900-1442920904_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, je kan het dubbel controleren:

 

eerst > vergelijken met de inhoud van de dvd die ik maakte:

post-20315-0-70045600-1442930430_thumb.j

 

En dan 2: doe gewoon even alsof je een kloon gaat terugplaatsen:

 

> start je systeem op met de dvd in de lade

 

> zorg dat in je bios de dvd als éérste opstartmedium aangegeven is (heb je uitleg nodig, dan vertel je het)

 

> krijg je de tekst: druk op een toets om van je dvd op te starten (of zo iets in die aard): druk dan op gelijk welke toets

 

> daarna gaat de rescuedisk aan het werk en je zal - als je dvd goed is - in het programma van EaseUS komen

 

je komt dan in een soort verkenner terecht die je even goed moet bekijken om te zien wààr het programma je kloon moet zoeken EN naar welke schijf / partitie hij hem moet uitpakken. - dit alles kan je gewoon experimenteren: zolang je geen opdracht geeft tot uitvoeren gaat er niets gebeuren en kan je de hele zaak gewoon cancellen.

 

Maar ondertussen weet je dus wel dat je schijfje naar behoren werkt.

 

ps: zelf heb ik die rescuedisk in tweevoud, gewoon uit veiligheid: moest een of ander bestand toch slecht gebrand zijn, dan heb ik het tweede nog. En blijkbaar is een cd ook voldoende gezien er dus nog geen 200 mB op staan

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer

Goede morgen,

zie screenprints. Ik mis "bestanden die klaar zijn om op schijf te zetten" zoals op uw screenprint te zien is.

Het e.e.a. gebruikt idd maar 221 MB

Graag wat uitleg hoe ik BIOS in DVD mode kan opstarten

Alvast bedankt

PS: We zijn op de goede weg

 

post-8589-0-64673700-1442996826_thumb.pn

post-8589-0-21446100-1442996837_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.