Ga naar inhoud

backup in windows 10 foutcode


sers

Aanbevolen berichten

Die 'bestanden klaar om op schijf te zetten": dat gaat maar over een tekstbestandje, dat mag je negeren.

 

Wat de bios betreft: als je er nooit in bent geweest - 'k zal het je nu al maar vertellen - : daarmee moet je wel goed opletten : de Bios is namelijk het gedeelte 'onder' je windows, de basis van je computer en als je daar in gaat moet je uitkijken wat je doet. Daar heb je bv geen systeemherstel zoals in Windows.

 

Maar goed, mogelijk moet je er helemaal niet in (hangt af van de huidige settings van je bios) dus laten we eerst eens dit proberen:

 

steek je rescuedisk in je cd/dvd-speler en start opnieuw op.

helemaal in het begin krijg je een zwart scherm met witte letters (da's al het bios-scherm).

Je cd-dvd-speler zal nu ondertussen actief worden (beginnen te spinnen, draaien en zijn lampje gaat ook branden)

Tijdens dat gebeuren krijg je mogelijk de vraag: wil je opstarten vanaf je cd/dvd-speler (kan in het Engels zijn): druk dan een toets in.

 

Krijg je die optie te zien of niet? Daarvan hangt af of je in de bios iets moet gaan aanpassen.

 

vergelijk even met dit plaatje: http://www.google.be/imgres?imgurl=http://pad3.whstatic.com/images/thumb/0/04/Reinstall-Windows-XP-Step-22Bullet1.jpg/670px-Reinstall-Windows-XP-Step-22Bullet1.jpg&imgrefurl=http://www.wikihow.com/Reinstall-Windows-XP&h=503&w=670&tbnid=KDrA5x_LWqassM:&docid=pZnC3d99FEmtcM&hl=nl&ei=OnICVsucIMOZUa3zlJAB&tbm=isch&ved=0CB8QMygCMAJqFQoTCMuh9pvtjMgCFcNMFAodrTkFEg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik dit doe...

Stel...Ik krijg te zien dat ik van de dvd speler kan opstarten moet ik dan door zoals je al beschreven hebt en if so hoe kan ik het e.e.a. afsluiten de dvd eruit halen en dan weer gewoon opstarten.

 

(uw  tekst die ik bedoel .......start je systeem op met de dvd in de lade

 

> zorg dat in je bios de dvd als éérste opstartmedium aangegeven is (heb je uitleg nodig, dan vertel je het)

 

> krijg je de tekst: druk op een toets om van je dvd op te starten (of zo iets in die aard): druk dan op gelijk welke toets

 

> daarna gaat de rescuedisk aan het werk en je zal - als je dvd goed is - in het programma van EaseUS komen

 

je komt dan in een soort verkenner terecht die je even goed moet bekijken om te zien wààr het programma je kloon moet zoeken EN naar welke schijf / partitie hij hem moet uitpakken. - dit alles kan je gewoon experimenteren: zolang je geen opdracht geeft tot uitvoeren gaat er niets gebeuren en kan je de hele zaak gewoon cancellen..........)

 En hoe kan ik afsluiten als ik die optie niet te zien krijg

 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ofwel krijg je dus de kans om van je dvd op te starten en dan voer je dit (>) allemaal uit.

Bij elk scherm krijg je dan de optie tot Annuleren, je gaat dus zover je wil.. (maar als je al in EaseUs komt, is het eigenlijk al voldoende)

 

ofwel krijg je de keuze (opstarten van cd/dvd voor op een toets te drukken) niet te zien: en dan start je computer gewoon op zoals altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

 

Ok...pfft... alles goed gegaan (denk ik)

1) DVD in pc gedaan

2) van DVD opgestart (begrijp nu pas dat je direct moet reageren als de vraag komt anders start hij gewoon normaal op)

3) ik krijg het EasUS programma

4) dat vond ik wel voldoende (zoals ook u al zei) en heb toen op het kruisje geklikt om EasUS te sluiten.

5) Dat lukte en toe kwam er in beeld iets van ""checking C en repairing"" met een percentage hoe ver hij was.

Dat duurde ongeveer 20 seconden en toen startte hij gewoon op en volgens mij is nu alles in order.

 

Ik denk dat ik de schijf netjes opberg en het hierbij laat

Tenzij U nog iets belangrijks heeft bedank ik u van harte met de geboden hulp

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, is lekker spannend als je het allemaal de eerste keer doet hé?

 

Maar in je bios staat dus je speler al als eerste aangegeven. Je moet dus de bios niet in en de zaak werkt zoals het hoort.

 

Wil je verder (voor het geval dat) nog wat meer uitleg, dan is het handig van eens te gaan kijken in een handleiding die Clarkie geschreven heeft (en die je eventueel kan laten uitprinten tegen het geval dat) : Handleiding EaseUS

 

Enfin, je bent  waar je wilde zijn - en 'k zou zeggen: maak al maar een kloon van je actuele systeem (dit kan gewoon vanuit Windows door EaseUs op te starten vanaf je bureaublad (als je er een snelkoppeling maakte) of vanuit je Programma's.

Die CD heb je alleen nodig als je helemaal niet meer aan je windows kan geraken, want ook een kloon terugzetten gaat vanuit Windows - al vraagt hij op zeker ogenblik dan toch wel naar je rescueschijf.

 

enne: graag gedaan hé !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.