Ga naar inhoud

backup in windows 10 foutcode


sers

Aanbevolen berichten

Goede morgen

Ik heb een externe schijf waarop noig veel ruimte vrij is en ik ging in windows 10 eens kijken hoe het werkt met back up maken.

Zoals ik het e.e.a zie is er nooit een backup gemaakt (zie bijgevoegde screenplaatje) en als ik een backup wil maken staat hij lang te stampen maar vlak voor het einde krijg ik een foutcode.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt voor uw hulp

mvg

post-8589-0-06349500-1442565252_thumb.pn

post-8589-0-20595600-1442565264_thumb.pn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste passer,

Ik zit graag achter mijn PC maar ben en blijf een amateur.

Als ik bv in jouw gegeven link dit vind:

>>>>>>

Unfortunately they didn't work for me. It left me with a system that couldn't even find regedit! So the registry backup dump couldn't be restored. Attempting a system restore also failed when attempted from within Windows 7 for similar reasons, but fortunately rebooting with F8 allowed me to restore to a point some 4 days old. After this even the backup worked - once. That was a week ago, yesterday the scheduled backup failed again, same error code.

I read this and the two related topic threads and have come to the conclusion that the backup system built into Windows 7 is seriously flawed and Microsoft has not fixed it in over a year.

Several other scary solutions are suggested in the other threads, one of which can leave your system unbootable if you are not careful or the power fails

<<<<<<

dan gaan mijn haren overeind staan en durf ik zelfs het keyboard niet meer aan te raken (Overdreven gezegd).

Heeft het misschien te maken met het feit dat ik deze harddisk al eerder (in de XP tijd) gebruikt heb om foto's/bestanden/video's er op te zetten die er nog steeds op staan  en die ik niet wil verliezen?

Moet ik misschien een gedeelte van deze externe harddisk speciaal benoemen voor de backup?

If so..hoe doe ik dat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sers,

 

ik had je die link maar toegestuurd omdat daar sprake was van dezelfde foutcode. Zelf gebruik ik - zoals Fallstring - nooit de backupfunctie van windows, maar ik maak geregeld wel een kloon (backup, image, ghost,... - hoe je het ding ook noemt) van mijn systeemschijf met EaseUS . Dit is freeware en werkt makkelijk, ook met win 10.

 

Om te zien of je fat32 of ntfs geformateerd hebt, moet je in je verkenner rèchtsklikken op je externe, dan > Eigenschappen en daar ergens staat dan : Bestandssysteem met erachter fat32 of nfts ('k hoop dat het klopt wat ik zeg want ik heb hier mijn externe niet bij de hand, ik probeerde het met een stick)

 

Dus NIET bij formateren want ik vrees dat je daar gewoon de vraag krijgt of je in fat32 of nfts wil gaan formateren - en 't is niet de bedoeling dat je gaat formateren!

 

Verder heb ik het idee dat je al een poging deed om een backup te maken, maar dat die mislukte, gezien er staat

post-20315-0-45774100-1442663918.jpg  (dit kan natuurlijk het gevolg zijn van die foutmelding, maar ook van een vroeger gemaakte en afgebroken backup)

 

Vandaar: heb je al de optie geprobeerd: de backup opnieuw uitvoeren? Zo ja: wat was het resultaat?

 

Ook nog: je gebruikte 'die schijf' voor xp, ... : heb je het over je C-schijf of over je externe? Als je het over je externe hebt, dan speelt dat geen rol, de backup wordt gewoon naast je andere data gezet. Wel is het dan makkelijk van een aparte map aan te maken (vb Backups) en je backup daarin te plaatsen. Als je het zo hebben over je huidige C, dan kan ik even niet volgen (want daar staat toch win 10 op?)

 

Je kan natuurlijk ook - zoals je zelf schrijft - "een gedeelte van deze externe harddisk speciaal benoemen voor de backup" - dit doe je door je schijf te 'partitioneren': in partities, afzonderlijke gedeelten, in te delen.   (Zie wikipedia )

 

Wat verder die link betreft, had de eerste antwoorder met de vooropgestelde werkwijze een goed resultaat nadat hij zijn register aangepast had. Uit je vorige posts leid ik echter af dat je met het register niet zo vertrouwd bent en het register is nu eenmaal niet iets om zo maar in te zitten morrelen - je kan je veilig stellen met eerst een herstelpunt aan te maken (zoals daar vermeld), maar dan moet je daarna nog je register gaan aanpassen en daarmee moet je dus voorzichtig zijn.

Bij de poster die je aanhaalt hielp het trouwens niet.

 

Als ik het allemaal zo lees, zou ik in jouw geval gewoon werken met kloonprogramma's als easeUs, paragon,...

 

Enfin, zet het allemaal maar even op een rijtje en bekijk het maar even.

 

ps: staat op je externe nu al iets als een backup  (die onvoltooide dus?) zo ja: als je het opnieuw vanuit windows probeert: wis die dan eerst eens vooraleer je begint. (je bent er trouwens toch niks mee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer

1)Ik denk dat ik ook EaseUS ga gebruiken. zie 5)

2)Definitief nu. NTFS Gefomateerd

3)Ik had al een poging gedaan en toen nog een paar keer om te backuppen

4)Ik gebruikte de externe schijf in XP om foto's etc te backuppen

5)Ik ga het e.e.a wissen (als ik het kan vinden) en nog een keer opnieuw proberen. Anders EaseUS

 

Bedankt voor je inzet

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je EasUs gebruikt raad ik je aan van al dadelijk een rescuedisk ervan aan te maken - als je systeem ooit crasht is het te laat. (of je moet dan een andere computer zoeken om het te doen)

Daarvoor moet je een iso op een dvd kunnen branden - maar 'k vermoed dat dàt geen probleem voor je is?

 

Verder: wat ik zelf doe: mijn Mijn Documenten op een àndere partitie/schijf zetten (verplaatsen dus - dit gaat nièt met verkenner!) en ook mijn outlook.pst op een andere partitie/schijf zetten: als je dan je systeem ooit terugzet met een kloon, ben je die twee niet kwijt - laat je die op je C staan, dan worden ze door de oudere (uit je kloon) overschreven en ben je recente zaken kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.