Ga naar inhoud

Plotse Wijziging toetsenbord- en muisfuncties


Bird

Aanbevolen berichten

Het is mij nu al twee keer overkomen, dat plots heel wat toetsen van mijn toetsenbord andere functies hebben, waarbij het gewoon typen van letters niet meer mogelijk is. Ook de touchpad krijgt dan plots andere functies, en gewone vingerbewegingen zijn nt meer mogelijk en het muiswiel is alleen nog maar bruikbaar om in en uit te zoomen.

Ligt dit aan een snel-of plaktoets? Ik heb er alleszins geen idee van over welke combinatie dat dan zou moeten gaan. Ik gebruik constant sneltoetsen, maar over een mogelijke combinatie voor deze actie heb ik geen weet... Of ligt het aan een andere instelling? 

 

Alvast bedankt voor alle info en tips!

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

- met een indicatie van wat er gebeurt met die toetsen kan je eerder een toegespitst antwoord verwachten.

- heb je de pc al eens laten herstarten?

- helpt een herstart niet, probeer dan een systeemherstelpunt terug te zetten.

maar het kan natuurlijk óók nog dat je een of andere malware-infectie hebt opgelopen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, een herstart helpt gelukkig wel, dus op dit ogenblik heb ik geen last meer van dat probleem, maar ik zou het wel graag weten voor het geval dat het nog eens gebeurt, want het is nagenoeg onmogelijk om nog met de pc te werken dan...

Wat er gebeurt? De touchpad is alleen nog bruikbaar om in of uit te zoomen, alle andere functies doen het niet meer, net zoals het muiswiel alleen nog maar in-en uitzoomt, en niet meer kan scrollen of bladeren. Het is ook niet meer mogelijk om letters te gebruiken, want alle lettertoetsen hebben een andere functie. Ook het numerieke deel doet compleet andere bewerkingen. Ik heb uiteraard niet élke toets gecontroleerd, maar het komt er dus op neer dat op zijn minst een groot deel van de toetsen een geheel andere functie krijgt dan oorspronkelijk. Dus neen, ik bedoel niet dat ik de shift-toets vergeten af te zetten was of dergelijke :) Ook de plaktoetsen heb ik gecontroleerd en de instellingen daarvan bekeken, en daar ligt het ook niet aan voor zover ik zie... Dus ja, ik heb geen flauw idee...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ie het na een herstart weer doet lijkt het me geen instelling die je dwars zit.

en als je geen activiteit kan aanwijzen waarbij het zich (het vaakst) voordoet, wordt het helemaal een gisklus....

lastig dus.

je zou kunnen denken aan een warmteprobleem waarbij de contacten corrupt raken, maar dan zou het met een directe herstart ook moeten optreden.

een software zoekrichting ligt voor de hand.

voor alle zekerheid (en het kan nooit kwaad je pc langs die weg weer even helemaal schoon te krijgen) zou je een grondige check van je door de experts hier kunnen laten doen. dat zet je in werking: http://www.pc-helpforum.be/topic/49019-hoe-maak-je-een-logje-met-rsit-met-video/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.