Ga naar inhoud

MrSam

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
 
Niet lang geleden heb ik een nieuwe laptop gekocht,  een ASUS N551JB-CN021H.
Ik had er Windows 8 opstaan en heb deze gelijk ge-upgrade naar Windows 10.
Ik ben er erg gelukkig mee, alleen een probleem waar ik mee zit is de LAN. Wanneer ik met een internetkabel werk, valt continu het internet weg.
Soms doet hij het voor 15 min, de andere keer een 3 uur lang goed. Het is erg verschillend.
 
De laptop heeft zo'n flip-down systeempje aan de zijkant van de laptop om de LAN kabel in te kunnen steken. Ik dacht eerst dat het hier aan zou liggen maar wanneer mijn internet wegvalt, herkent de laptop nog wel dat er een LAN kabel in zit. Ik ben ook nog steeds verbonden met het netwerk maar onder de netwerknaam staat doodleuk; Geen internet.

Ik heb geprobeerd de nieuwste driver opnieuw te installeren (http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=13&PFid=5&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false), maar ook dit loste het niet op.
 
Ook ligt het niet aan de netwerkinstellingen van het netwerk, want ik heb dit probleem niet alleen thuis maar ook bij mijn vrienden en op werk.
 
Laptop: ASUS N551JB-CN021H
Computer systeem: Windows 10
Ethernet driver: Realtek PCIe GBE Family Controller
Adapter type: Ethernet 802.3
DHCP ingeschakeld: Ja
 
Ik weet wel wat van computers maar ben niet super technisch weggelegd, dus daarom de vraag of iemand mij kan helpen.
Is dit een hardware probleem of kan ik dit zelf oplossen?
 
Alvast bedankt!

MrSam
 
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

kan niet exact nagaan of de realtekdriver die je downloadde dezelfde is als die op de asus-site https://www.asus.com/Notebooks/N551JB/HelpDesk_Download/

dat zou kunnen uitmaken.

in elk geval proberen de lanadapter opnieuw te installeren (da's iets anders dan er een andere drive opzetten): neem de kabel uit apparaatbeheer, selecteer onder netwerkadapter de landriver, rechtsklik en kies 'installatie ongedaan maken' cq verwijderen. sluit alle schermen en herstart de pc.

bij de herstart zal windows de adapter nagelnieuw installeren. daarna de kabel opnieuw insteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey falstring,

 

Ik kwam erachter dat ik ook heeel veel TAP-adapters had staan bij ethernet adapters. Heb deze allemaal verwijderd + stuurprogramma voor mijn ethernet adapter.
Ik zag dat de nieuwste versie van mijn Ethernet adapter die ik kon downloaden bij asus.com van windows 8.1 was. Ik heb daarom dit stuurprogramma geïnstalleerd en volgens mij zijn mijn problemen nu daarmee opgelost. Ik heb enkel het probleem dat windows 10 automatisch dit stuurprogramma weer gaat updaten naar de versie waarbij alles fout ging (een nieuwere versie). Is het mogelijk om deze automatische update voor het ethernet stuurprogramma stop te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt meerdere parameters gewijzigd door die acties, dus welke de doorslag heeft gegeven is vooralsnog onduidelijk.

dus is ook onduidelijk of de update van windows roet in het eten gooide.

gewoon even afwachten dus wat er gebeurt.

in w10 kan ik (nog) niet ontdekken hoe je sommige updates kunt kaltstellen, maar wellicht weet iemand daar een antwoord op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.