Ga naar inhoud

Magazijnbeheer Excel vs. Openoffice


Roel1981

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Voor mijn werkgever maakte ik thuis in Excel een bestandje om ons magazijn te beheren. Ik ben geen expert maar heb toch een redelijke kennis van Excel. En aan de hand van verschillende voorbeelden en sjablonen maakte ik een werkend bestand, of toch dat dacht ik. Op het werk hebben we enkel open office en wanneer ik mijn bestaand daar in open werken de macro's niet meer. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ben nu ten einde raad en hoop hier een oplossing te vinden.

 

Ik denk dat voor de experts hier het vrij duidelijk zal zijn, toch even een kleine toelichting.

 

Voor elk artikel dat we verbruiken word een eigen artikelnummer gemaakt. Deze word ingevoerd in cel B8, in rij 3 komt dan het desbetreffende artikel. Cel C8 komt een aantal staan en aan de hand van dit aantal moet er worden afgeboekt of bijgeboekt.

 

In excel werkt alles naar behoren, in openoffice krijg ik de melding BASIC syntaxisfout. Symbool [b8] reeds anders gedefinieerd.

 

Ik zou het open office bestand (ods) ook willen toevoegen maar dat schijnt niet te lukken.Magazijnbeheer 1.3.xls

 

Vriendelijke groeten en bedankt bij voorbaat,

 

Roel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij werkte de excel file niet.

Als ik klikte op de knoppen bijboeken of afboeken, gebeurde er niets.

 

Als ik de macro's bekijk, zie ik dat je With Sheets("Artikelvoorraad").Columns(1) gebruikt terwij de sheet gewoon voorraad heet.

Verder krijg ik nog een foutmelding dat de types niet overeen komen omdat de offset fout was.

 

Ik heb een en ander aangepast en nu werkt het wel in excell.

Ik heb de aangepaste versie in bijlage gezet.

Probeer eens of die nu nog fouten geeft in Open Office.

 

 

Magazijnbeheer 1.3.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar maar waar de excel file werkte bij mij wel ook al stond er artikelvoorraad terwijl de sheet voorraad heette . Misschien omdat de sheetnaam pas gewijzigd is na het opnemen van de macro? Geen idee.

 

In Open office zijn de problemen ongewijzigd. Ik heb even een screenshot van de fout toegevoegd. Had ik misschien best reeds gedaan bij het openen van het topic. :)

 

en niet te vergeten, eigenlijk mijn bericht moeten beginnen hiermee, Alvast bedankt dat je er moeite in wil steken.

OpenOffice 4.1.1 15102015 160544.bmp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het gebruiken van het ods bestand in Open Office kreeg ik ook de foutmelding over [b8].

Dat is intussen opgelost maar nu krijg ik een andere foutmelding voor de .find instructie.

Vermoedelijk kan deze instructie niet automatisch omgezet worden van excell naar calc.

Het zal even zoeken worden maar ik denk dat we er wel zullen uitraken.

 

Niet panikeren of wanhopen; we werken er aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De [b8] fout (en daarna ook de [C3] die eigenlijk [D3] moet zijn) komt door het feit dat deze op 2 plaatsen verschillend gebruikt werd.

In excell is dat blijkbaar geen probleem maar in OO werkt dat dus niet.

 

Ook de .find instructie bestaat niet in OO.

Daar moet ik dus een andere instructie (of procedure) zien te vinden die ons wel de gewenste gegevens oplevert.

Ben momenteel bezig met een stoomcursus macro's in OO maar als je het allemaal moet uitvissen zonder hulp, duurt het net iets langer dan in een gewone klas op school.

 

Je moet (nog) niet ongerust zijn; we komen er wel maar het kan nog even duren want ik moet dit doen tussen mijn ander werk door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn er door (denk ik) :)

 

In bijlage een zip bestand met de excell en de Open Office versie van jouw magazijnbeheer.

Ik heb in de excel versie enkele kleine aanpassingen moeten doen om alles werkende te krijgen.

 

In de Open Office versie heb ik het zoeken in de sheet "voorraad" moeten aanpassen omdat de .find instructie van Excell niet werkt in Open Office.

 

Bekijk het eens, probeer het uit en geef dan je mening over het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.