Ga naar inhoud

Magazijnbeheer Excel vs. Openoffice


Roel1981

Aanbevolen berichten

Mijn held! :top:

 

Ik het getest en dit is precies hetgene dat ik in gedachten had. Ik ben er zo lang me bezig geweest maar zover zou ik nooit geraakt zijn. Ik heb de oude macro eens vergeleken met de nieuwe die jij gemaakt heb en de wijzigingen die je gemaakt hebt, daar was ik niet zo direct achter gekomen.

 

Ik had ondertussen toch ook niet stil gezeten en in afwachting van het resultaat al reeds een telling gedaan in het magazijn en zit zo rond de 800 verschillende producten en dankzij de beschrijvingen die je bij de regels in de macro gezet hebt was het een fluitje van een cent om het werkende te krijgen.

 

1000 maal bedankt dat je er je tijd wilde insteken en ook mij weer wat hebt bijgeleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat je het goed vind. :)

 

Ik ben op mijn vroeger werk nog programmeur geweest en ik ken dus wel een beetje VBA.

OO is anders opgebouwd en dat heb ik even moeten bekijken maar de redenering achter de bewerkingen is dezefde als bij VBA; je moet het alleen anders onder woorden brengen.

 

Als je rond de 800 producten hebt, zet dan de teller 900 of op 1000; dan ben je even gerust en moet je niet bij elk nieuw product de macro's gaan aanpassen.

Let ook op de formules voor vert.zoeken in de 3de lijn van het excell bestand.

Daar staan ook waarden in die je moet aanpassen in functie van het aantal producten op de sheet "voorraad".

 

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp  afsluiten.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

Nog veel plezier met je magazijn :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.