Ga naar inhoud

pc weer traag, en google chrome start traag op in het begin.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Screenhunter start automatisch mee op alhoewel ik vermoed dat je dat niet steeds nodig hebt.

Je kan screenhunter dus uitschakelen bij de opstarters en als je screenhunter nodig hebt, kan je het nog altijd opstarten via de startknop.

 

Misschien zijn er nog wel services (of processen) die we kunnen uitzetten maar daarvoor moeten we verder kijken dan de opstarters.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie geen processen of services die we nog kunnen uitschakelen.

 

Wat mij wel opvalt is dat de processor maar aan 800 MHz draait terwijl de normale snelheid 3000 MHz is.

Waarschijnlijk komt dat omdat windows de processor terugklokt naar een lagere snelheid om energie te sparen bij lage belasting.

Dit een automatisme is waar we niet kunnen in tussenkomen.

Het maakt wel dat je pc merkelijk kan vertragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag een bepaalde pagina zien uit de bios instellingen.

 

Zet de pc aan en druk dan onmiddellijk enkele malen op F2 om in het BIOS te komen.

Klik dan op de menubalk bovenaan op OC Tweaker.

Nu krijg je normaal de cpu configuratie te zien.

Van deze pagina zou ik graag een afbeelding hebben om de huidige instellingen te bekijken.

Je zal de afbeelding moeten maken met een externe camera want een screenshot werkt niet in het BIOS.

 

Voeg de afbeelding als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie,

 

Had het geprobeerd opstarten en dan F2 in te drukken meerderemalen maar kwam windows opstarten in beeld

Had het geprobeerd opstarten en dan F1 in te drukken meerderemalen maar kwam windows opstarten in beeld

Had het geprobeerd opstarten en dan DEL in te drukken meerderemalen maar kwam windows opstarten in beeld

 

heb een logitech toetsenbord-ydy95

 

Dus ik kan niet in de bios komen is er een andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.