Ga naar inhoud

Zou graag dell diagnose uitvoeren, maar Dell SysDetect werk nooit !


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Ik kan geen diagnose van een hardware component uitvoeren omdat ik via de Dell support site geen resultaten hierover kan krijgen. Elke keer als ik wil nagaan of er nieuwe updates zouden zijn voor hardware drivers of ik een specifieke diagnostische test wil kiezen, dan vraagt de site me elke keer opnieuw om Dell System Detect te downloaden en uit te voeren. Maar wat dit programma doet, weet ik niet, want er gebeurt verder helemaal niets: de site geeft mij geen drivers te zien en gaat ook geen diagnostische test beginnen uitvoeren. Ik heb Dell System detect dus nodig om te weten of er geupdate drivers zijn, maar dat "programma" toont mij alleen een onogglijk venstertje dat verder niets doet met die website ? Zodoende heb ik al elke keer opnieuw dellsystemdetectlauncher.exe opnieuw gedownload en geinstalleerd, elke keer met een volgnummer: dellsystemdetectlauncher(1).exe, dellsystemdetectlauncher(2).exe, dellsystemdetectlauncher(3).exe,....enz.

 

En nooit geeft de site mij resultaten.

 

Wat is hier de bedoeling van ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja. Ik krijg bij momenten na het afspelen van video's in Firefox of opeenvolgende mp3's in een mediaplayer zoals VLC dat heel de PC vastloopt, terwijl er een lange drone van een geluid blijft spelen in de koptelefoon die ik gebruik. En daar valt niets aan te doen, buiten de reset knop indrukken en terug opstarten. Voor zover ik weet kunnen er voor dat probleem geen fouten in de event viewer worden gegenereerd. Ik vermoed dat dit iets met een hardware component te maken heeft, maar ik zou niet weten hoe ik tot de diagnose van het probleem kan komen als er bijvoorbeeld geen logs zijn, waar ik moet zoeken of als er wel performance logs zouden zijn, hoe ik die dan moet vinden. En nog zo'n paar van die dingen, zoals de PC die soms blijft hangen en daarna automatisch heropstart. Plus, het feit dat ik herhaaldelijk bepaalde Kernel PnP fouten in event logs krijg.En dan zwijg ik nog van het feit dat deze pc aangekocht is geweest in april 2014 en ik sindsdien al 2 maal hersteld ben. (1 maal gewone herstel met windows.old map en de laatste keer door Fabrieksinstellingen te herstellen) En dat allemaal met de bedoeling om na te gaan of de fouten zo te herstellen waren.

 

Dus krijg ik nu ook het probleem dat ik niet zeker kan zijn of er via Dell updates zouden zijn. En in Apparaatbeheer zie ik niets abnormaals, aan de andere kant.

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus samengevat: ik krijg PnP kernel mode fouten wat wijst op hardwareproblemen terwijl Apparaatbeheer lijkt te doen alsof zijn neus bloedt. En scannen met Mbam, Spybot S&D of Superantispyware gebeurt minstens 2 maal per week en vinden hoegenaamd niets, ongeacht het feit dat ik die apps altijd up to date houdt voor de Scan. Ik mag bovendien ook nog van geluk spreken dat Bitdefender TS 2015 normaal lijkt te werken na het killen van Mcafee, maar dat vindt verder ook niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link (GEEN tekstbestand dus ! ...) hier in je topic posten ?

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/CL8K5qKphCqPvbdK0yUW4Co

 

Ik heb bovendien ook in eventviewer Dell System Detect specifieke fouten gevonden op de dagen waarop ik deze app heb geprobeerd.

 

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
  <Provider Name="Dell System Detect" />
  <EventID Qualifiers="0">0</EventID>
  <Level>2</Level>
  <Task>0</Task>
  <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
  <TimeCreated SystemTime="2015-10-28T19:29:58.000000000Z" />
  <EventRecordID>12788</EventRecordID>
  <Channel>Application</Channel>
  <Computer>OlafDeWit</Computer>
  <Security />
  </System>
- <EventData>
  <Data><Exception><Type>System.NullReferenceException</Type><Message><![CDATA[De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.]]></Message><Source><![CDATA[DellSystemDetect.Drivers]]></Source><StackTrace><![CDATA[ bij eSupport.Common.Client.Drivers.ProductDrivers.HasDellUpdate() bij eSupport.Common.Client.Drivers.ProductDrivers.GetDriversByScan() bij eSupport.Common.Client.Service.Core.OTBDriversRecommendations.cad16dc24d1ac69d9675abe7aa25efb44() bij eSupport.Common.Client.Service.Global.ClientServiceLogic.GetDeviceDrivers()]]></StackTrace><Data><![CDATA[Method Name: GetDeviceDrivers]]></Data><SysInfo STag="H155302" SMBIOSMajVer="2" SMBIOSMinVer="7" SMBIOSBIOSVer="A11" SMBIOSPresent="True" Rel_Date="20150709000000.000000+000" DSDVersion="6.7.0.2" Vendor="Dell Inc." PName="XPS 8700" Ident_Num="OLAFDEWIT" TimeZone="(UTC+01:00) Brussel, Kopenhagen, Madrid, Parijs" OSName="Microsoft Windows 8.1"/><Method>getdevicedrivers</Method><Service>clientservice</Service><UserAgent>Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/46.0.2490.80 Safari/537.36</UserAgent><HostIP>192.168.1.2</HostIP></Exception></Data>
  </EventData>
  </Event>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door het invoeren van je servicetag kan je de drivers ophalen, maar wanneer je een fabrieksherstel uitvoerde heb je normaliter alle drivers aan boord ... mogelijk zijn er recentere versies op te halen bij Dell, neem er eens een kijkje.

 

Voor je grafische kaart heb je alvast de meest recente driver geïnstalleerd.

 

Je Windowsinstallatie dateert van 23 september jongstleden, waren er toen ook al problemen of begonnen deze op een later tijdstip ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie vraag. Ik heb de indruk dat ik de eerste fouten ongeveer na 10 dagen heb gezien: toen ging het nogmaals om een korte freeze, gevolgd door een herstart (zonder blauw scherm). Vóór de herstel naar fabrieksinstellingen op 23/09 deden die herstarts zich soms 3 X per dag voor, meestal minstens 1 X per dag. Dit werd op de duur zodanig onhoudbaar, dat ik bijna continu in Safe Mode met netwerkmogelijkheden zat om te troubleshooten 15 dagen voorafgaand. Gevolg: virus binnengehaald dat bestanden vernietigt. En dat kwam hoofdzakelijk omdat ik toen op windows defender zat, omdat er toen ergens nog register vermeldingen van Mcafee verscholen zaten, waardoor Bitdefender onbetrouwbaar was en ik BD moest deinstalleren. Vandaar dat ik op 23/09 het herstel heb uitgevoerd en meteen daarna Mcafee heb proberen om zeep te helpen tot er niets meer van overbleef. Daarna heb ik alle Windows Updates geinstalleerd en daarna Bitdefender.

"

Ik kan mijn service tag wel invoeren zoals gewoonlijk, maar autodetect systeem doet hij niet op Dell Support. Ik ben ingelogd en dan krijg ik het volgende:

 

Houd uw XPS 8700 aan de slag.

Blijf op de hoogte van de status van uw systeem en voer standaard onderhoudstaken uit zodat uw XPS 8700 soepel blijft werken.
Uw systeemanalyse Bijgewerkt 27/10/2015   Vernieuwen

 

Op vernieuwen klikken geeft

Dell System Detect

 

Wanneer het installatieprogramma wordt gedownload, wordt u gevraagd het bestand op te slaan (DellSystemDetectLauncher). Sla het bestand op uw apparaat op.
Zoek het bestand door te klikken op de pijl in de rechterbovenhoek van de Firefox-werkbalk, of door gebruik te maken van de Download Manager (Ctrl+J). Klik op het bestand om de installatie te starten.
Volg de aanwijzingen op het scherm om de installatie uit te voeren.
Na de succesvolle installatie ziet u dit pictogram in de Windows-taakbalk. Productdetectie begint automatisch.

 

wat blijft vaststeken op Downloaden en installeren, ook als ik het bestand gedownload heb en de exe file heb aangeklikt en het venster van DSD open staat

Dan krijg ik bovendien ook elke keer de foutmelding "Actie vereist: Dell System Detect wacht op installatie of u moet het mogelijk opnieuw downloaden." Hij detecteert dus geen product.

In google Chrome krijg ik dan ook nog de foutmelding "Downloaden mislukt. Er is een fout opgetreden bij het downloaden van Dell System Detect. Annuleren of Opnieuw proberen"

 

Als ik druk op "Houd uw drivers up to date > Drivers bijwerken > Begeleid mij > Optimaliseer uw systeem met drivers en updates > Ja, ik ga akkoord

dan accepteert hij de licentieovereenkomst wel, maar hij ook daar blijft het steken op downloaden en installeren

 

En elke keer dat ik dat doe gaat het dowloadscherm terug opnieuw open, ik klik het aan, maar hij doet verder niets ermee.Elke keer dat ik dat doe, gaat de PC de bovenvermelde fout genereren. Dell Support gaat niet verder met

 

3. Dell System Detect wordt uitgevoerd

4. Zoeken naar updates van drivers

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.