Ga naar inhoud

Zou graag dell diagnose uitvoeren, maar Dell SysDetect werk nooit !


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Neen. Ik versta eigenlijk gewoon niet wat dit verondersteld wordt te doen nu. En toch heb ik voor 29/03 regelmatig kunnen checken of er nog updates waren via Dell Support. Dus toen werkte het wel.

 

Tenzij ik via dell oudere versies moet terug installeren om te zien of dit het probleem wel zou oplossen ?

post-26609-0-87762500-1446673211_thumb.p

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tenzij ik via dell oudere versies moet terug installeren om te zien of dit het probleem wel zou oplossen ?

 

Dat is natuurlijk een optie die je kan proberen. Maar heb je enig idee wanneer het probleem zich voor het eerst heeft voorgedaan ? Dan zou je het mogelijk ook kunnen oplossen door via systeemherstel terug te gaan naar een herstelpunt van vóór deze datum. Dan krijg je weer de oude configuratie terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's moeilijker. Ik kan  ook niet zeggen dat het probleem stelselmatig uit te lokken valt. Trouwens, ik weet niet waarom, maar uit logfiles voor 29/03 viel af te leiden dat het probleem van onverwachte herstarts zich gewoonlijk voordeed elke keer als ik bucheck controles krijg. Voor het vaststeken van video / audio worden er geen logfiles aangemaakt. Eigenaardig genoeg komen bugcheck controles minder vaak voor na 23/09. Kan het dat bugcheck controles in het algemeen problemen veroorzaken in W 8.1 ? Het enige dat ik kan verzinnen is dat er bepaalde services mee gemoeid zijn, maar W 8.1 lijkt redelijk slecht gedocumenteerd. Vroeger ging ik vaak voor XP achtergrond services op blackviper.com (denk ik) kijken om te zien welke overbodige services moeten worden uitgeschakeld, maar voor W 8.1 is er maar weinig duidelijke info beschikbaar. 

 

Nu zat ik ook te denken aan een andere oplossing, eventueel. Kort voor het virus probleem van september dit jaar zich voordeed, heb ik een DVD gekocht van W 8.1. Ik vond het nodig die achter de hand te houden. Aangezien ik al één keer herstel met Windows.old map en één keer Fabrieksherstel heb uitgevoerd, zou er dan eventueel een mogelijkheid kunnen zijn om het systeem leeg te krijgen en W 8.1 via DVD opnieuw te installeren zodat ik geen last meer heb van Dell bloatware ? Of, zou de huidge installatie kunnen gerepareerd worden met een DVD van W 8.1 die niet door Dell op deze pc is geïnstalleerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal de optie om herstelpunten aan te maken niet geactiveerd geweest zijn. Dat is alvast jammer. Het lijkt me de moeite waard om eens - op de bestaande installatie - te proberen met de DVD. Je zal al snel ontdekken of herstel via de DVD mogelijk is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal de optie om herstelpunten aan te maken niet geactiveerd geweest zijn. Dat is alvast jammer. Het lijkt me de moeite waard om eens - op de bestaande installatie - te proberen met de DVD. Je zal al snel ontdekken of herstel via de DVD mogelijk is of niet.

 

Ik weet niet of het echt mogelijk is, want die DVD heb ik pas veel later gekocht via MyCom. Dus ik weet niet of je een bestaande installatie via Dell geregistreerd kan repareren met een DVD die je later hebt gekocht. Ik had daar vroeger op Internet info over gezocht, maar voor zover ik weet heb ik nog nergens gelezen of je het Systeem voor Windows 8.1 ook kan herstellen door de PC volledig "leeg" te maken om daarna een volledig nieuwe en schone installatie uit te voeren. (dat zou namelijk handig kunnen zijn als ik helemaal van McAfee zou willen afgeraken in de toekomst !)

 

Om te vermijden dat ik daarmee in de knoei zou komen, heb ik gisteren in zeven haasten nogmaals besloten Fabrieksherstel uit te voeren als volgt:

 

1) Herstel uitvoeren

2) McAfee verwijderen - deze keer met Revo Uninstaller i.p.v. McAfee Removal tool - Nagekeken of er nog McAfee services in Lokale Services weergeven voorkwamen. (dat was niet het geval)

3) Register gescand op nog overblijvende McAfee registry keys: Ccleaner en Registrar Registry Lite

4) Nagekeken of er nog McAfee files in ProgramData, Program Files of Users voorkwamen: indien wel, verwijderd met Unlocker / FileAssassin

5) Alle Windows Updates uitgevoerd met herhaaldelijk rebooten tot ze allemaal waren geïnstalleerd

6) Voorlopig Windows Firewall / Defender opgezet

7) Op Dell support ingelogd en Zoek Drivers uitgevoerd - wanneer gevraagd Dell System Detect uit te voeren, heb ik het gedownload + geïnstalleerd: Deze keer doorliep hij alle fases en verifieerde DSD dat ik geen Driver Updates nodig had ! Dus deze maal werkte het normaal

8) Windows Firewall / Defender services uitgezet en terug Bitdefender geïnstalleerd.

 

Ik heb de voorbereidende stappen 2 t/m 4 toegevoegd in deze reactie omdat het mogelijk nuttige info zou kunnen zijn voor anderen die geen McAfee installatie kunnen verwijderen van een Dell computer vooraleer ze een andere AV willen installeren. Ik weet namelijk pertinent zeker dat het uitvoeren van de McAfee Removal Tool NIET werkt : McAfee blijft dit maar herhalen, maar er klopt niets van ! Wie geupdate versies van de tool gebruikt vindt nog altijd overgebleven settings op de HD terug, ook wanneer je de tool herhaaldelijk blijft uitvoeren. (weet ik van de vorige keer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu eigenlijk een heel dringende vraag: kan iemand mij zeggen HOE je System Restore Points moet configureren om zeker te zijn dat de pc regelmatig restore points aanmaakt die effectief groot genoeg zijn om een herstel uit te voeren ? Want ik weet eigenlijk niet hoe dat zit en ik heb lopen zoeken op internet, maar iedereen die een oplossing wil aanreiken zet blijkbaar gewoon een stomme standaard pagina op zijn site om te zeggen hoe je moet herstellen naar een restore point, maar daar heb ik uiteraard geen bal aan als ik niet eerst weet hoe ik zeker kan zijn dat de pc ze eerst aanmaakt ! Moet ik daarvoor services inschakelen en schijfruimte alloceren ergens ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem hier eens een kijkje voor het configureren van systeemherstel in Windows 8.1 ... 7% schijfruimtegebruik van de systeempartitie volstaat in de meeste gevallen.

 

Na het configureren van het systeemherstel kan je manueel een eerste herstelpunt aanmaken door een klik op de knop Maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd, DSD lijkt normaal te werken. Maar het is dus al een aantal dagen geleden dat ik het nog nodig heb gehad. Ben helaas door een hectisch probleem van familiale aard op een zijspoor geraakt, want wou je nog hartelijk bedanken voor de info. Vandaar mijn late reactie. Doet me denken dat ik sinds 08/11 niet veel redenen meer heb gehad om Dell Support nog te checken, gezien het feit dat het in orde leek en ik verder alle Windows Updates nauwlettend in de gatenhoud sindsdien, en als ik merk dat WU te traag update, dan ga ik de updates in de lijst gewoon manueel downloaden en installeren via Microsoft Update Catalog, wat goed werkt. Ook houd ik de eventuele optionele updates in de gaten + maak voor alle zekerheid gecontroleerd een manueel herstelpunt aan na evaluatie van een aantal dagen nadat ik een aantal dingetjes heb geïnstalleerd. Als het stabiel lijkt, maak ik dus na een aantal dagen weer een manueel herstelpunt aan.

 

Ik heb nog niet veel verkeerd gezien, buiten dan weer dat Windows App Store toch altijd fouten in error logs blijft genereren voor Users die het automatisch updaten van Windows Apps hebben uitgeschakeld + het feit dat Bing zich op alle manieren probeert op te dringen ook als je IE 11 NIET als default browser wil gebruiken. Dus ik houd het boeltje in de gaten. (en app store heb ik een hekel aan, wegens niet nodig)

aangepast door olaf de wit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.