Ga naar inhoud

Stuurprogramma grafische kaart bijwerken


Leono

Aanbevolen berichten

Al twee keer heb ik zonder succes geprobeerd om het stuurprogramma voor mijn grafische kaart bij te werken: een keer via de webstek van AMD en een keer via Apparaatbeheer in het Configuratiescherm. Beide keren systeemherstel moeten toepassen.

 

Daarom stel ik nu de vraag: hoe kan ik dit het beste doen?

 

Het gaat om een Acer laptop (Aspire 7741 ZG) en om de grafische kaart (beeldschermadapter) ATI Mobility Radeon HD 5470.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nu lijkt het weer mislukt te zijn: ik heb wederom een heel raar beeldscherm. Het lijkt op de veilige modus en de resolutie staat niet meer op 1600x900, maar op 800x600. Dit kan niet gewijzigd worden, althans niet naar de gewenste waarden en er is ook geen Aero, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de vele meldingen die ik reeds ontving dat dit stuurprogramma verouderd is, speelt de mogelijkheid mee dat ik toch nog Windows 10 ga proberen. Ook bij een test of dat met mijn computer mogelijk was kreeg ik weer de mededeling dat dit stuurprogramma moest worden bijgewerkt. Dit was dan zelfs een noodzakelijke voorwaarde.

 

Ik heb inmiddels een systeemherstel gedaan en dat mislukte: "Fout 0x80070005. Toegang geweigerd. Probeer het opnieuw". Maar vreemd genoeg is de oude situatie van hedenmorgen 11:51 uur toch gewoon hersteld.

 

Het moet toch mogelijk zijn dit stuurprogramma bij te werken? Misschien moeten er bepaalde stappen gezet worden om vanuit het Veilige Modus-beeld terug te keren naar het normale beeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is dat wat ik steeds verkeerd doe: ik krijg een Veilige Modus aanblik en neem dan maar mijn toevlucht tot een systeemherstel. Nog geen herstart geprobeerd.

 

Als ik bij Acer mijn productmodel uitkies is er slechts de keuze tussen Windows 7 32- en 64-bits. Windows 10 zie ik niet.

 

Dus: misschien nog eens de setup uitvoeren vanuit een schone opstart en na installatie van het stuurprogramma (ik kreeg wel de mededeling dat de installatie voltooid was) de computer herstarten? Ik ben wel niet helemaal zonder vrees voor complicaties, vooral vanwege die vreemde mededeling dat het systeemherstel mislukt was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.