Ga naar inhoud

Windows 10 Labtop start op met blauw scherm met optie


jackla

Aanbevolen berichten

Je zit toch met 1 rood blokje op de afbeelding van HDTune, best vervang je de harde schijf.

Zorg ook dat je een Back-up (image) hebt van je systeempartitie en persoonlijke bestanden.

 

Je kan als tijdelijk lapmiddel de beschadigde sectoren repareren, hoe lees je hier. De uitleg is voor Windows 7 maar is identiek vanaf dat je in het venster eigenschappen bent.

je kan dat venster snel bereiken door in de verkenner op de bewuste schijf te klikken met de rechtermuisknop en kies dan eigenschappen, verder volg je de uitleg in de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

ten eerste hartelijk bedankt voor je reacties,maar vervangen van mijn harde schijf vindt ik nogal drastisch.

Mijn bestanden heb ik reeds op een andere schijf gezet, maar een backup van mijn  systeempartitie weet ik niet hoe ik dat moet doen?

De uitleg over eigenschappen enz werkt bij mij geheel anders zal enkele knipsels bijvoegen.

 

 

Als het zo niet lukt lijkt het je dan niet beter om eerst te proberen om windows 10 weer geheel opnieuw te installeren via het blauwe scherm

(zonder mijn bestanden te bewaren)mocht dit dan nog niet lukken om dan mijn computer in zijn geheel te formateren?

Hoe ik windows 10 of windows 7 dan weer opnieuw kan installeren weet ik niet precies en zou je hulp daarbij zeer waarderen!!!!

 

Groet Jack

post-346-0-57991500-1451566525_thumb.jpg

post-346-0-80559300-1451566544_thumb.jpg

post-346-0-15936400-1451566557_thumb.jpg

post-346-0-38557500-1451566573_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het probleem veroorzaakt wordt door een slecht werkende harde schijf ( door slechte sectoren op die schijf) zal een herinstallatie van welk besturingssysteem dan ook geen enkele zin hebben.

 

Je hebt de achteraf verkregen resultaten geplaatst, in bericht 13 is te zien "beschadigd blok in apparaat.......

 

Voer checkdisk eens uit, zie deze link.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,je had in je laatste mail het onderstaande geschreven Is het de bedoeling dat ik daarop wacht??

Of kan ik het volgende uitvoeren?? Voer checkdisk eens uit, zie deze link.

Ik ga op een Windows 10 uitvoeren wat jij zou moeten doen en maak er printscreens van die ik in een volgend bericht zal plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

Ik heb checkdisk uitgevoerd na de controle kreeg ik geen afsluitcode bv 0= geen fouten gevonden of

1= er zijn fouten gevonden en opgelost.

Maar hieper piep mijn computer start weer als vanouds!!!!!!

Dus met andere woorden bedankt is opgelost.

Ik heb nog een vraag op mijn computer is nu windows old (backup) Hoe krijg ik die eraf ???

Groet Jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor je ondersteuning,heb backup van systeem gemaakt en op externe schijf gezet tevens een

herstelschijf gemaakt,windows old is verwijderd bedankt!!!

Ik voeg nog een knipsel bij met de vraag hoe verwijder je deze windows old(1) en (2)? geeft aan dat de admin dit moet doen?enz zie knipsel 2

Groet Jack

post-346-0-99535800-1452379170_thumb.jpg

post-346-0-45013200-1452379190.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.