Ga naar inhoud

Windows 10 Labtop start op met blauw scherm met optie


jackla

Aanbevolen berichten

Ik heb al bijna een half jaar windows 10 op mijn labtop,maar vorige week na het uitzetten ging hij updaten

de volgende dag computer aangezet starte op met blauw scherm en ging weer herstarten, daarna weer blauw scherm met opties alle opties geprobeerd maar telkens na het uitzetten van mijn computer verschijnt weer het blauwe scherm,doe ik weer de opstartherstel kom ik weer op mijn startpagina

ZET ik de computer uit en daarna weer aan kan ik weer opnieuw beginnen. Dit proces duurt telkens enkele uren :( Wie weet wat ik eraan kan doen!!!!!!!!!

Help Jack

computer start met een blauw scherm.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo, sorry voor de late reactie mijnerzijds ivm kerst.Ik heb geen herstelpunten daar ik mijn computer

al verschillende keren heb hersteld met systeem restore,na system restore(duurt ca 3 uur) start de comp

weer goed op maar ik ben wel al mijn apps en office kwijt.Als ik de comp daarna uitzet gaat hij updaten

enz. Daarna heb ik weer hetzelfde probleem.Ik ben niet in het bezit van een windows 10 schijf daar ik

deze online heb geinstalleerd,heb ook geen windows herstelschijf! Mijn labtop heb ik nu ongeveer 4 dagen

niet uit gezet en dus ook niet laten updaten,tot nu toe werkt hij dus prima.Maar ik wil hem weer uitzetten zodat hij weer update wordt.Kan ik misschien een windows 10 schijf of herstelschijf ergens dowloaden ?

Wie kan mij helpen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een printscreen van alle updates (aanbevolen en optionele)  die zich gaan installeren als je de laptop herstart en plaats die afbeeldingen in je volgend bericht.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

Ik voeg hierbij een word document met hopelijk de info waar je om vroeg.

Een printscreen lukt mij niet.

Dus ik heb de updates enz in word document genoteerd,mocht je er nog meer nodig

hebben,dan hoor ik het wel.Ik heb mijn computer nog steeds niet herstart,ik

heb de herstart verlengt naar 4 januari

In totaal 86 updates geinstalleerd.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Update is nog uitgevoerd op 29/12/15.

 

Voer onderstaande eens uit.

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer onderstaande uit.

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden ! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

55d598872d33f-CrystalDiskInfo.jpg

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

 
 

 
Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.