Ga naar inhoud

Vervang veld 1 door veld 2


RenéP

Aanbevolen berichten

Hoe formuleer ik in access 2007 VBA :

REPLACE in tabel X  tabel X.datum with date(), all  &veld1.  with  &veld2.;

 

In veld1 en veld2 zijn de veldnamen opgeslagen die gebruikt moeten worden. Bijvoorbeeld:

veld1=januari, veld2=februari.

 

De regel heb ik opgeslagen in een strSQL

 

Ik kom er niet uit en krijg voortdurend meldingen als: "syntaxisfout",  "verwacht update" etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer interessante site ,Passer. Ik vermoed echter dat ik hier weinig mee kan. Ik heb -in de snelheid waarmee ik de site heb bekeken, dat weer wel-niet zo snel VBA kunnen ontdekken. Hoe dan ook: dank voor het meedenken. Misschien is er iemand die een betere VBA'er is dan ik.

 

(Ik heb nu in korte tijd voor diverse onderwerpen hulp gevraagd en meestal gekregen. Het wordt tijd dat ik weer een donatie doe. Wat ik bij deze dus ga doen.)

 

Groet,

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat ik in mijn vraag een onduidelijkheid heb gebruikt m.b.t. kolommen en velden (gegevens van of in die kolommen). Ik stel de vraag daarom opnieuw.

 

Hoe formuleer ik in access 2007  in VBA :

 

strSQL=UPDATE in tabelX REPLACE  datum with date(), all  veld1  with  veld2;

 

veld1 en veld2 zijn variabelen die naar de kolomnamen verwijzen, die gebruikt moeten worden. Bijvoorbeeld:

veld1=januari, veld2=februari. De bedoeling is, dat alle gegevens van veld1 vervangen worden door de gegevens van veld2.

 

Zoals eerder vermeld: ik kom niet verder dan een voortdurende reeks van foutmeldingen, zoals syntaxisfout, verwacht update,select, etc. Ook het vervangen van REPLACE door SET heeft niets opgeleverd.

aangepast door RenéP
Link naar reactie
Delen op andere sites

De juiste syntax voor de update instructie kan je hier vinden.

 

Blijft de vraag wat de bedoeling is van de update van die velden.

Waarom wil je die updateinstructie doen?

 

Het is misschien duidelijker als je een voorbeeld database als bijlage toevoegt.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze microsoftsite heb ik al tig keren bestudeerd, maar ik heb niets kunnen ontdekken over het vervangen van de gegevens tussen twee kolommen.

De bedoeling: binnen een dubbelboekhoudkundig programma de gegevens van een tabelPosten (maandelijkse verslaglegging/invoering van alle financiële handelingen zoals opbrengsten taxiritten, uitgaven garagekosten, etc.) maandelijks afsluiten en overbrengen naar de tabelGrootboek. Vanuit het grootboek worden dan de financiële verslagen gedistilleerd, zoals een overzicht inkomsten-uitgaven, balans (op het einde van het jaar) en alles wat nodig is om inzicht in de (financiële) positie te verkrijgen. 

Ik zal een voorbeeld database sturen met de relevante gegevens. Daarbij ook het begin van het vba-programma m.b.t. deze vraag. Ik begin er straks aan.

 

Een heel fijn 2016 gewenst, KW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Het ging hier over het declareren van de maand, het overbrengen van de gesaldeerde  gegevens uit het postenboek naar het grootboek. PLX heeft daarbij zeer goed geholpen en er zou wel nog gezocht worden naar de codering om de saldo's van de rekeningen daadwerkelijk naar het grootboek over te brengen. Ik heb helaas niets meer van PLX vernomen.

De vraag t.a.v. het vervangen van veld1 door veld2 is dus een volgende fase in het proces en daarmee een nieuwe vraag.

Ik werk ondertussen aan de gevraagde db.

aangepast door RenéP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.