Ga naar inhoud

Toetsenbord werk niet, muis wel


computeboy

Aanbevolen berichten

Ik zie dat ik mij mistypt heb, ik dacht dat een USB-toetsenbord had. Maar het was een met zo'n paarse en ronde aansluiting van héél vroeger, dus dat kon ik niet testen.

 

De laptop is een ASUS K72F met Windows 7 Home Premium x64.

 

In bijlage de screenshot van het programma!

 

post-10015-0-71217500-1452685419_thumb.p

aangepast door computeboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Computeboy

 

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

 

Mvg,

Sento_

aangepast door Sento_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat las ik en ik veronderstelde dat je nog op zoek was naar een USB-toetsenbord. :)

 

CrystalDiskInfo bevestigt wat ik vermoedde na het checken van je Speccy-logje en geeft een waarschuwing voor de staat van je harde schijf: de Reallocated Sectors Count ... dit zijn sectoren die onherroepelijk beschadigd zijn en werden "vervangen" door reserve sectoren: de gegevens op de beschadigde sectoren werden dus verplaatst.

 

Als tijdelijk lapmiddel kan je in Windows nog een schijfcontrole uitvoeren:

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf / partitie.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.

 

55d4c0f16aa0f-CHKDSK_schijfcontrole.jpg

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows opstart, je kan op deze manier alle partities checken.

 

Je harde schijf is dus aan het afsterven en is aan vervanging toe ... het is onmogelijk te voorspellen hoe lang deze harde schijf het nog gaan volhouden, stel dus zeker ook al meteen het materiaal dat belangrijk voor je is veilig op een externe geheugendrager en kijk ook uit naar een nieuwe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de screenshot van HD Tune.

 

Oei, dat is minder. Dan denk ik niet dat mijn ouders een nieuwe HDD gaan kopen, ik denk dat ze eerder voor een nieuwe laptop zullen gaan. Deze is enorm traag het worden, naar mijn mening.

 

Is er dan nog een mogelijkheid om het toetsenbord aan de praat te krijgen?

post-10015-0-51705600-1452712700_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Computeboy,

 

Zoals Asus al zei, een SSD erin zetten kan een hoop schelen aan snelheid. En dan kun je ook meteen een clean install doen. Als het dan nog niet werkt en je gaat toch voor een nieuwe laptop, koop dan een iets goedkopere zonder SSD en zet je SSD die je al hebt er dan in. Zo verspil je ook geen geld. Hier een mooie SSD van Samsung.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb nog een HDD liggen, de originele van die laptop. We hebben er ooit een andere schijf in gestoken omdat we met een virus zaten dat onze bestanden had vergrendeld en steeds een valse Windows Systeemherstel opende waar we dan moesten betalen. Dan hebben we een schijf gekocht en die in de laptop gestoken om nadien na lang zoeken de bestanden van de andere schijf terug gezet. Maar terwijl was het virus al overgesprongen naar de nieuwe HDD want onze (toen aangeschafte) betaalde anti-virus zag het snel en sloeg alarm.

 

Ik zal eens proberen om na de examens die HDD erin te steken.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.