Ga naar inhoud

Driver Realtek voor Medion


Bektronics

Aanbevolen berichten

Beste.

 

Sinds kort heb ik een update gedaan van mijn audiodriver voor Dolby Advanced Audio.

Nu krijg ik bij het opstarten steeds de melding:

 

Dolby Advanced Audio

Dolby Advanced Audio Driver is momenteel 7.2.8000.17

Uw software applicatie verwacht versie 7.2.7000.11

 

Heb mij al rot gezocht achter deze versie maar vind die nergens meer terug op de site van Realtek.

Toch kan ik nog muziek spelen met mijn pc.

 

Om het juist te doen wil ik graag dat iemand mij kan helpen aan de gevraagde  versie en mij uitleggen hoe ik deze driver kan vervangen in de juiste versie.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

 

Vriendelijke groeten

Bektronics.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft/

 

Bedankt voor je info, maar zover was ik ook wel al hoor.

Het probleem is dat op de site van Realtek de software 7.2.7000.11 niet meer te vinden is, of ik vind hem in ieder geval niet.

Zij verwijzen steeds naar hun nieuwe software 7.2.8000.17.

Ook gebruiken zij een andere manier om hun software aan te bieden op hun site. Ze schrijven bvb niet expliciet 7.2.7000.11 maar geven een andere benaming voor hun soft.

 

Hier zit ik een beetje mee in de knoei zie je.

kan jij, of iemand anders, mij de juiste link geven waar de soft vrij te downloaden is. Dan ben ik vertrokken zie je. De rest lukt wel hoor.

Alvast bedankt.

 

Groetjes

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt de nieuwste driver, een oudere driver zal je moeilijk(er) kunnen vinden, en het is de vraag hoelang die stand houdt in de gewone updatereeks...

dan zit je er dus wederom mee.

het lijkt me verstandiger dat je dat DAA eens verwijdert en (liefst een recente versie) opnieuw installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Falstring.

Hartelijk dank voor je reactie.

Het is misschien verstandig om de Data Acces Arrangement (DAA)eens te verwijderen en een recente versie te installeren. Ik kan de audiokaart niet vervangen omdat ik over een laptop speek en dit niet zo evident is.

Het lijkt mij beter om de nieuwe driver te verwijderen uit het apparaten beheer en de versie 7.2.7000.11 te installeren.

De vraag is alleen waar is deze versie te vinden.

Ik zoek ook wel nog even verder, vind je ondertussen iets dan hoor ik het wel.

Groetjes.

Bektronics

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast een drietal mogelijkheden om te bekijken:

 

  • Heb je al geprobeerd in apparaatbeheer terug te keren naar het vorig stuurprogramma (rechtsklikken op Realtek High Definition Audio | eigenschappen | tabblad Stuurprogramma en daar klikken op Vorig stuurprogramma) ?
  • Op de recovery-partitie van je laptop zou je de originele drivers moeten vinden.
  • Of kijk eens op de Medion-website (zoeken op MSN- nummer of typenummer van je laptop. Hoogstwaarschijnlijk staan daar nog de oudere drivers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.